יורו 2020: ארבעה שיאים חדשים לרונאלדו, ומצנח בגרמניה

הסיבוב הראשון של שלב הבתים הגיע לסיומו, עם שני משחקים איכותיים, בהם רגעים היסטוריים רבים. גרמניה הפסידה בפעם הראשונה בתולדותיה במשחק הפתיחה , ורונאלדו הפך לשחקן עם הכי הרבה הופעות ושערים בתולדות הטורניר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/21 09:19 ו בתמוז התשפא

יורו 2020: ארבעה שיאים חדשים לרונאלדו, ומצנח בגרמניה
שיאן פעמיים. כריסטיאנו רונאלדו, צילום: shutterstock

שני משחקים התרחשו אתמול (ב') וסיפקו ערב מרתק ומרגש בטורניר יורו 2020, עם רגעי שיא שהשאירו טעם מתוק לסיום הסבב הראשון. הערב יתקיימו שלושה משחקים שיפתחו את הסבב החדש - טורקיה שנמצאת עם הפסד אחד תתמודד מול וויליס, איטליה שתנסה להשיג ניצחון שני מול שוויץ ופינלנד שגם תנסה להשיג ניצחון נוסף הפעם על רוסיה שבפיגור.

פורטוגל-הונגריה: 0-3

המשחק היה למעשה הערב של כוכב הנבחרת הפורטוגלי, כריסטיאנו רונאלדו, שמהשניה שעלה על כר הדשא שבר שיא עולמי ראשון. רונאלדו הפך לשחקן עם מספר ההופעות הגבוה ביותר בתולדות טורניר היורו, טורניר חמישי בו הוא משתתף כשהראשון היה ב-2004, והמשחק ה-22 בו השתתף בטורניר. אך את הערב הזה השחקן בן ה-36 לא סיים עם שיא בודד והצליח לרכוש אחד נוסף בערב ניצחון ענק לנבחרת.

אמנם מדובר ביריבה חלשה יחסית, אך פורטוגל הביסה את הונגריה עם שלושה שערים, שניים מהם הם של אגדת הכדורגל. רונאלדו שבר את השיא הקודם של מישל פלאטיני שהיה 9 שערים, רונאלדו נכנס לטורניר כבר עם מספר זהה של שערים אך הערב הרחיק את השיא בשני שערים נוספים. אם לא די בכך, רונאלדו שומר על מאזן מושלם כאשר בכל טורניר שהשתתף הכניס שערים, וגם הצמד שכבש אמש העניקו לו ציון נוסף כשהפך לכובש המבוגר ביותר בתולדות הטורניר. עוד שיא שרושם השחקן הוא 12 ניצחונות בתולדות הטורניר בהם השתתף, יותר מכל שחקן אחר. 

גרמניה-צרפת: 1-0

המשחק השני הוא המשחק לו חיכו רבים, המשחק שנעל את הסבב הראשון, אלופת העולם צרפת מול גרמניה. שתי נבחרות חזקות מאוד, אם כי במצב הנוכחי רבים הימרו על צרפת שמגיעה עם נבחרת רעננה וחזקה יותר. הצרפתים הגיעו למגרש הביתי של גרמניה באליאנץ ארנה במינכן, וניצחו עם שער בודדת את הקבוצה המארחת. גם כאן נרשם אירוע היסטורי, מדובר בפעם הראשונה בה גרמניה מפסידה במשחק הפתיחה של הטורניר.

גרמניה נראית רע בכל ההתמודדות מול צרפת, עם 6 הפסדים רצופים בכלל המסגרות בהן הנבחרות התחרו אחת בשנייה. אך החלק המשפיל העיקרי עבור הקבוצה הוא שההפסד הגיע לא בגלל יכולות טובה יותר של צרפת כי אם בשל שער עצמי של מאטס הומלס, מדובר בשיא שלילי נוסף כאשר הומלס הופך לראשון בתולדות הטורניר שמכניס שער עצמי. אירוע מפתיע נרשם במשחק כאשר אוהד פרץ למגרש באמצעות מצנח שאיתו נחת בזמן המשחק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן