נתניהו נגד מועצת זכויות האדם: "מי שיחרים אותנו - יוחרם בעצמו"

ראש הממשלה תקף את החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם להחרים עסקים מיהודה ושומרון: "גוף מוטה וחסר השפעה וחשיבות. לא בכדי ניתקנו את הקשרים איתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 19:47 יז בשבט התשפ

נתניהו נגד מועצת זכויות האדם: "מי שיחרים אותנו - יוחרם בעצמו"
נתניהו באו"ם, צילום: shutterstock

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב (ד') להחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם להחרים עסקים מיהודה ושומרון. בהודעה מטעמו של ראש הממשלה נאמר כי "מי שיחרים אותנו - יוחרם בעצמו. מועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף מוטה וחסר השפעה. לא בכדי כבר הוריתי לנתק כל קשר עם הגוף הזה, ולא בכדי הממשל האמריקני עשה צעד זה יחד איתנו". 

עוד נמסר מטעמו של נתניהו: "בשנים האחרונות קידמנו חוקים ברוב המדינות בארה"ב, הקובעים שיש לפעול בתקיפות נגד מי שינסה להחרים את ישראל. לכן, הגוף הזה חסר חשיבות. במקום שהארגון יטפל בזכויות אדם הוא רק מנסה להכפיש את ישראל. אנו דוחים ניסיון זה בכל תוקף ובשאט נפש".

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן), התייחס גם הוא להחלטה, וכתב כי "נציבת זכויות הטרוריסטים של האו״ם מוזמנת לזרוק לפח את הרשימה שפרסמה היום. ישראל לא תקבל תכתיבים מארגון שהוכיח פעם אחר פעם שהוא מוטה ואנטישמי. ״הרשימה השחורה״׳ שפורסמה היום משחירה רק את שונאי היהודים שחיברו אותה. כשנקים את הממשלה נפעל נגדם בח וללא היסוס".

כזכור, אחר הצהריים קראה מועצת זכויות האדם של האו"ם לחרם בינלאומי על 112 חברות הפועלות בשטחי יהודה ושומרון. בדו"ח שהוציאה המועצה היא ממליצה שלא לקיים קשרים עסקיים כלל עם החברות, במה שהוגדר על ידה "הרשימה השחורה". על פי הנאמר במסמך, החברות פועלות ב"שטחים הכבושים" מעוררות חששות מיוחדים לפגיעה בזכויות אדם.