אולמרט ואבו מאזן בהצהרה משותפת: "הפרטנר היחיד לשלום"

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הרשות הפלסטינית קיימו הצהרה משותפת בוושינגטון, ודחו את 'תכנית המאה' של הנשיא טראמפ: "ההתחייבות צריכה להתקבל על ידי שני הצדדים". נתניהו בתגובה: "נקודת שפל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/02/20 22:57 טז בשבט התשפ

אולמרט ואבו מאזן בהצהרה משותפת: "הפרטנר היחיד לשלום"
אהוד אולמרט, צילום: פלאש 90, בן דורי

מתנגדים לתכנית המאה. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נפגש הערב (ד') עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), והשניים מסרו הצהרה משותפת בוושינגטון, בירת ארה"ב. אבו מאזן ואולמרט הצהירו שוב על התנגדותם ל'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב טראמפ, והצהירו כי שלום יושג רק באמצעות משא ומתן.

אולמרט אמר בין היתר: "נשאלתי פעמים רבות למה אני רוצה לפגוש עכשיו את אבו מאזן. התשובה היא שעכשיו יש את התכנית של טראמפ שהוא קורא לה עסקת המאה. התכנית היא כדי להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים, אבל צריך לנהל משא ומתן. יש לי דעה שונה לגבי הדרך ההתנהלות של התכנית האמריקנית. אני חושב שתכנית טראמפ נוגדת עיקרון אחד שהוא נקודת ההתחלה של כל דבר - ההתחייבות צריכה להתקבל על ידי שני כל הצדדים".

עוד אמר ראש הממשלה לשעבר, כי אבו מאזן הוא המנהיג היחיד שאפשר לנהל איתו מו"מ: "הוא הפרטנר היחיד שאנחנו יכולים לדבר איתו, במשך זמן רב. אני חושב שאני והוא שוחחנו יותר מאשר כל מנהיג שדיבר עם הצד הפלסטיני. הוא אמר שהוא מוכן למשא ומתן בכל זמן עם ממשל ישראל. המשא והמתן הזה יתרחש, והפרטנר למשא והמתן הזה עם ישראל הוא אבן מאזן. מי יהיה הפרטנר בצד הישראלי? נדע בהמשך השנה".

אבו מאזן

אבו מאזןצילום: flash 90

יו"ר הרשות הפלסטינית, שנאם מוקדם יותר במועצת הביטחון של האו"ם, אמר: "אני ואולמרט בקשר כל הזמן ועבדנו יחד. עברנו תהליך במשא והמתן, ואני מוכן לחדש את המשא והמתן עם אולמרט מהמקום בו הוא נעצר. אנו לא רוצים באלימות. העם הפלסטיני רוצה במדינה פלסטינית עם מזרח ירושלים כבירתה, בגבולות 67".

עוד הוסיף עבאס: "שלום יושג בדיאלוג בין שני צדים ובהסכמת שני הצדדים, כך ששני הצדדים יוכלו לחיות ביחד, כל אחד במדינתו, בביטחון ובשלום. אנחנו נגד אלימות וטרור, יש לנו הסכמות אתיות כדי להילחם בטרור. אני מושיט יד לישראלים כדי לשאת ולתת. זה מה שאנחנו צריכים לעשות, כדי לחיות בשתי מדינות, אחת לצד השנייה. אני רוצה להביע את שמחתי על הפגישה עם אולמרט, איש של שלום שמאמין בהשגת שלום ומנסה להשיג שלום".