אוגנדה בוחנת פתיחת שגרירות בירושלים. נשיא סודן בדרכו למדינה

במסיבת עיתונאים יחד עם ראש הממשלה נתניהו, המבקר כעת במדינה, הודיע נשיא אוגנדה כי ארצו שוקלת פתיחת שגרירות בירושלים. במקביל דווח כי נשיא סודן, לה אין יחסים עם ישראל, נמצא בדרכו לאוגנדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/20 16:44 ח בשבט התשפ

אוגנדה בוחנת פתיחת שגרירות בירושלים. נשיא סודן בדרכו למדינה
נתניהו ורעייתו עם נשיא אוגנדה ורעייתו, צילום: חיים צח, לע"מ

שגרירות שלישית בירושלים? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המבקר היום (ב') באוגנדה שבאפריקה, קיים מסיבת עיתונאים יחד עם הנשיא המקומי, יוורי מוסווני, שאמר כי ארצו תשקול לפתוח שגרירות בירושלים. הנשיא אמר את הדברים בתגובה להצעת נתניהו, שאמר לו כי "אני אפתח שגרירות בקמפלה אם אתה תפתח שגרירות בירושלים". אם אכן הדבר יקרה, זו תהיה השגרירות השלישית בבירה, אחרי ארה"ב וגואטמלה.

במקביל לדברים דווח כי נשיא סודאן, עבדל-פאתח אל-בורהאן, נמצא בדרכו לאוגנדה. בתקשורת הזרה דווח כי אל-בוהראן, שלארצו אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל, צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו.

מוקדם יותר התקבלו ראש הממשלה ורעייתו על ידי נשיא אוגנדה יוורי מוסווני ורעייתו, שרת החינוך, הגב' ג'נט מוסווני, במשכן הנשיאות באנטבה.רה"מ נתניהו כתב בספר האורחים: "לנשיא יוורי מוסווני ולגברת הראשונה ג'נט, רוב תודות על האירוח היוצא מן הכלל – והידידות איתנו ועם מדינת ישראל. זה מרגש אותנו מאוד, ואנו מכירים על כך תודה".

בהמשך נפגש נתניהו עם נשיא אוגנדה מוסווני. בפגישה דנו השניים בחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לאוגנדה במגוון רחב של תחומים: אזרחי, כלכלי, בריאות, מים, אנרגיה, תקשורת וחקלאות.