הקונגרס האמריקאי צפוי להצביע בעד הדחת טראמפ

הבית התחתון של בית הנבחרים בוושינגטון, בו רוב דמוקרטי, צפוי לתמוך בהדחתו של הנשיא בעקבות הפרשה המכונה 'אוקראינה גייט'. טראמפ צייץ כי "אם זה יקרה, לרפובליקנים יהיה קל יותר לנצח בבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/19 08:31 כ בכסלו התשפ

הקונגרס האמריקאי צפוי להצביע בעד הדחת טראמפ
דונלד טראמפ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

נשיא ארה"ב יודח? זה לא ממש צפוי לקרות, אבל על פי המסתמן, הקונגרס, הבית התחתון של בית הנבחרים בוושינגטון, יאשר היום (ד') את הדחתו של דונלד טראמפ, בהצבעה על שני סעיפים העומדים נגדו - ניצול סמכותו לרעה, ושיבוש של עבודת הקונגרס. 

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה בהודעה שפרסמה לקראת ההצבעה: "הקונגרס יפעיל את אחת מסמכויותיו המשמעותיות ביותר, שהוענקה לנו על ידי החוקה. עלינו לכבד את שבועתנו לתמוך ולהגן על חוקת ארצות הברית מפני כל האויבים - הזרים והמקומיים".

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, לדמוקרטים בקונגרס יהיה רוב בהצבעה בעד ההדחה, אך פעולה כזו תלויה באישור הסנאט - הבית העליון של בית הנבחרים - בו השליטה נמצאת בידי הרפובליקנים, חברי מפלגתו של הנשיא.

הקונגרס האמריקאי

הקונגרס האמריקאיצילום: shutterstock

טראמפ עצמו זעם, כמובן, על ההצבעה הצפויה ותקף בטוויטר: "הבכירים במפלגה הדמוקרטית מפעילים לחץ אדיר על חבריהם להצביע בעד ההדחה המגוחכת הזו. אם הם יצביעו בעד, יהיה הרבה יותר קל לרפובליקנים לנצח בבחירות 2020".

הפרשה המכונה 'אוקראינה גייט', נחשפה לפני מספר חודשים, ועל פי הטענות העיקריות, הנשיא טראמפ הפעיל לחץ, לכאורה, על בכירי הממשל באוקראינה לחקור האשמות שחיתות נגד משפחתו של ג'ו ביידן, לשעבר סגן נשיא ארה"ב, בתמורה לסיוע צבאי של האמריקאים לאוקראינה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן