מבצע מגן וחץ

עמית סגל: מאחורי הקלעים של החיסול בעזה

העיתונאי הבכיר חשף כי ההחלטה חיסול שלושת בכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה במסגרת מבצע "מגן וחץ", התקבלה ביום בו נורו הרקטות על העוטף וללא אישור הקבינט הביטחוני | היועצת המשפטית הסבירה: "בהתאם להוראות החוק אין צורך בכינוס הקבינט כדי לנקוט בפעולה הצבאית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/23 09:28 יח באייר התשפג

עמית סגל: מאחורי הקלעים של החיסול בעזה
עמית סגל, חושף את מאחורי הקלעים של המבצע, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

צה"ל יצא לפעילות במהלך הלילה (בין שני לשלישי) ברצועת עזה במסגרת מבצע "מגן וחץ", במהלכו חיסל שלושה מבכירי הג'יהאד האסלאמי, והפציץ מספר מוקדים ברצועה. התקיפה הגיעה בהפתעה, לאחר שבשבוע האחרון גברו הקולות הביקורתיים על כך שהממשלה לא הגיבה בצורה נחרצת מספיק על ירי הרקטות. אולם, כעת נחשף על ידי העיתונאי עמית סגל כי ההנחיה על חיסול בכירי הג'יהאד הגיעה עוד מהיום בו ירו על שדרות. 

תמונות מרגעי הסיכול בחמ

תמונות מרגעי הסיכול בחמ"ל המבצעים צילום: תקשורת שב"כ

לפי סגל: היועצת המשפטית אישרה - הקבינט הביטחוני לא כונס

לדברי העיתונאי, שר הביטחון הנחה על חיסול שלושת בכירי הג'יהאד האסלאמי, כבר לפני שבוע, ביום בו נורו מעל 100 רקטות לעבר יישובי העוטף, שדרות ואשקלון. ההחלטה אושרה על ידי ראש הממשלה נתניהו, ובאופן יחסית חריג - ללא כינוס הקבינט הביטחוני. בנוסף לכך, המבצע תוכנן לצאת ביום שישי האחרון אולם התעכב בשל סיבות פרקטיות.

בהרב מיארה  |

בהרב מיארה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהרב-מיארה: אין צורך בכינוס הקבינט כדי לנקוט בפעולה הצבאית"

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה מסרה כי קיבלה את תמונת המצב הביטחונית ולפיה אישרה כי אכן אין צורך בכינוס הקבינט לפני היציאה למבצע: "במענה לפניות כתבים הרינו לעדכן כי לאחר שהוצגה ליועצת המשפטית לממשלה תמונת המצב הרלוונטית של הערכות גורמי הביטחון, מצאה היועצת המשפטית לממשלה כי בהתאם להוראות החוק אין צורך בכינוס הקבינט כדי לנקוט בפעולה הצבאית", נמסר מטעמה.