שגרירות ישראל באיחוד האמירויות נפתחה באבו דאבי

הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות עולה שלב: נפתחה שגרירות ישראל באבו-דאבי, עם הגעת הדיפלומט שיעמוד בראשה איתן נאה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 24/01/21 19:48 יא בשבט התשפא

שגרירות ישראל באיחוד האמירויות נפתחה באבו דאבי
אבו דאבי. בירת איחוד האמירויות, צילום: shutterstock

שגרירות ישראל באיחוד האמירויות הערביות נפתחה אמש (ש') באבו דאבי, עם הגעת הממונה על הנציגות, איתן נאה, למדינה במפרץ. משרד החוץ מברכים על ההתקדמות בהסכמי הנורמליזציה ואומרים כי שגרירות ישראל באיחוד האמירויות תקדם את מכלול היחסים בין המדינות בכל המישורים ותרחיב את הקשרים עם הממשל האימרתי. גם הקשרים עם  גופים כלכליים, הסקטור הפרטי, גורמי אקדמיה ותקשורת במדינה המפרצית יוכלו להתפתח בזכות פתיחת השגרירות.

הממונה על הנציגות, איתן נאה, מי שהיה השגריר בטורקיה, אמר בראיון ל-ynet עם נחיתתו באבו-דאבי: "זו משימה לאומית חשובה ומרגשת. אין גבול לשיתופי הפעולה האפשריים בין המדינות. אנו באים במסר של בניית יחסים לטווח הארוך".

נאה נחת בדובאי ומשם הגיע היישר לאבו דאבי. בסמוך להגעתו ממשלת איחוד האמירויות אישרה היום החלטה לפתוח נציגות דיפלומטית בתל אביב. זהו צעד נוסף ביישום הסכם השלום בין ישראל לבין האמירויות, שנחתם בוושינגטון ב-15 לספטמבר ולשורת ההסכמים הכלוליםב"הסכמי אברהם", שנחתמו מאז.

"אני מאחל הצלחה לאיתן נאה ולכל צוות השגרירות בצעדיהם הראשונים, שהם פוסעים בשמה של מדינת ישראל באבו דאבי", אמר שר החוץ גבי אשכנזי. "משרד החוץ ממשיך להוביל את יישום הסכמי השלום והנורמליזציה במפרץ ולקדם את מעמדה הבינלאומי של ישראל. פתיחת הנציגות תאפשר הרחבת הקשרים הבילטרליים בין ישראל לאמירויות ליישום מרבי ומהיר של הפוטנציאל הטמון ביחסים אלו".

במשרד החוץ הוסיפו כי עד מציאת מבנה הקבע, השגרירות תפעל ממשרדים זמניים, שיחנכו בימים הקרובים. בימים הקרובים צפויים להיפתח משרד הקישור הישראלי ברבאט והקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. זאת בנוסף לשגרירות ישראל במנאמה, בחריין שכבר פועלת מזה מספר שבועות.