גבול סוריה: כוח צה"ל סיכל ניסיון הנחת מטענים וחיסל ארבעה מחבלים

תצפיתניות זיהו ארבעה מחבלים מניחים מטענים והכווינו לעבר הארבעה כוח מארב של יחידת מגלן ששהה בכוננות באזור. הלוחמים וכלי טיס ביצעו ירי על המחבלים ופגעו בהם. אין נפגעים בקרב כוחותינו | צפו בחיסול

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 00:55 יג באב התשפ

גבול סוריה: כוח צה"ל סיכל ניסיון הנחת מטענים וחיסל ארבעה מחבלים
גבול ישראל-סוריה. ארכיון, צילום: David Cohen/Flash90

כוח צה"ל סיכל הלילה (א') ניסיון הנחת מטענים בגבול סוריה. חוליית המחבלים זוהתה בזמן אמת על ידי תצפיתניות של צה"ל. החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, חוסלה באמצעות ירי של לוחמי מגלן ששהו במארב באזור, במקביל לפעולת כלי טיס של חיל האוויר. אין נפגעים בקרב כוחותינו.

בהודעת דובר צה"ל נכתב: "לפני זמן קצר, סיכל כוח צה"ל ניסיון הנחת מטענים בגבול סוריה. כוח מיוחד שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן, סמוך למוצב צבאי, זיהה חוליה של מספר מחבלים מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. כוח צה"ל וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי במקביל על החוליה שמנתה ארבעה מחבלים ופגעו בהם. אין נפגעים לכוחותינו. כוחות פיקוד הצפון נמצאים בדריכות גבוהה לכל תרחיש, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

האירוע התרחש ליד תל פארס, באזור דרום רמת הגולן. בסביבות השעה 22:30 זיהו תצפיתניות צה"ל ארבעה מחבלים מניחים מטענים על הגבול והכווינו מיד מארב של מגלן ששהה בכוננות באזור לעבר החוליה. ירי של הלוחמים יחד עם ירי של חיל האוויר הביא לחיסול כל הארבעה בתוך כשעה.

אירוע ביטחוני בגבול לבנון: צה"ל פגע בכוח חיזבאללה

נזכיר כי בשבוע שעבר זיהו תצפיתניות במרחב הר דב בין שלושה לחמישה מחבלים שחצו את הגבול עם לבנון למרחק של כמה מטרים בודדים בלבד. לאחר הזיהוי, כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה חזרה לשטח לבנון. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן