איפה הכי זול? השוואת סל מוצרים של חודש נובמבר 2020

המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה מפרסמים את סל המוצרים הבסיסי לחודש נובמבר 2020 ומשווים בין רשתות המזון השונות בשאיפה להוריד את רמת המחירים לצרכן

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 29/12/20 12:51 יד בטבת התשפא

איפה הכי זול? השוואת סל מוצרים של חודש נובמבר 2020
ארכיון, צילום: shutterstock

ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש נובמבר 2020, על 951 ש"ח, ירידה של כ-19 ש"ח בהשוואה לממוצע בחודש דצמבר 2018 (חודש השקת הסל), בו עמד הסל על 970 ש"ח. ממוצע סל המוצרים ברשתות הגדולות ירד משמעותית מחודש דצמבר 18' לחודש נובמבר 20' – 6 אחוזים שהם 55 ש"ח.


⦁    הרשת היקרה ביותר היא "סופר אלונית" – עלות הסל בחודש נובמבר עומדת על 1,117 ש"ח .
⦁    הרשת הזולה ביותר הינה "רמי לוי באינטרנט" – עלות הסל בחודש נובמבר עומדת על 842 ש"ח.  
⦁    הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש נובמבר עומד על  33% שהם 275 ש"ח.
⦁    פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 7% שהם 58 ש"ח.
⦁    בבחינת קטגוריות הצריכה, בהשוואה לחודש אוקטובר 20' נרשמה ירידה של כ-3% בקטגורית מוצרי הבשר והדגים וירידה של 2% בקטגורית הלחמים, כן נרשמה עליה של 2 אחוזים בקטגוריית טואלטיקה וניקיון ו-3 אחוזים בקטגוריית ירקות ופירות. לא חל שינוי במחיר בקטגוריות מזון יבש וחלב ומוצריו. 
⦁    הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

גרף: משרד הכלכלה והתעשייה והלמ"ס

 

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה: "פרסום סל המחירים נועד לייצר תחרות בין רשתות המזון, להביא להורדת מחירים ולהפוך את הצרכנים לשחקנים משמעותיים המשפיעים על יוקר המחיה, אנו מפרסמים את המעקב על סל המוצרים הבסיסי החל מדצמבר 2018, ובכך מצליחים להשפיע ביעילות ולהביא להפחתה מוכחת של רמת המחירים לצרכן. סוגיה משמעותית בייחוד בעת הזו של משבר הקורונה".

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים; מוצרים שנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים ונועדו לאפשר מיקוד ולפיכך אינם כוללים את כלל מוצרי הצריכה הנרכשים ע"י משקי הבית.  

 

נתוני עלות הסל הנבחר בכלל הרשתות - נובמבר 2020

גרף: משרד הכלכלה והתעשייה והלמ"ס