הפעימה הראשונה: המענקים עבור הילדים יועברו היום

הבוקר יחלו להיכנס לחשבונות הבנק המענקים עבור הילדים. עד הילד הרביעי יוענקו 500 שקלים עבור כל ילד ו-300 שקלים עבור כל ילד נוסף. בהמשך יועברו המענקים לכלל הבוגרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 07:51 יב באב התשפ

הפעימה הראשונה: המענקים עבור הילדים יועברו היום
המענקים יועברו היום. אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

המוסד לביטוח לאומי יחל הבוקר (א') בחלוקת המענקים כפי שסוכם בתכנית לסיוע כלכלי. המענקים הראשונים שיועברו הם המענקים למשפחות ועבור הילדים, ובהמשך שאר האנשים הבוגרים יקבלו את המענק כפי שסוכם.

עד הילד הרביעי, ההורים יהיו זכאים ל-500 שקלים לכל אחד, ויקבלו 300 שקלים עבור כל ילד נוסף. המענק הכספי שיועבר היום עבור הילדים ונקבע בשבוע שעבר הוא בסך 1,450,000,000 שקלים ויחולק לכ-3 מיליון ילדים. המענק עבור ילדים יועבר לחשבון אליו מועברות קצבאות הילדים.


(נתניהו על תכנית המענקים)

בפעימה הבאה של חלוקת המענק גם ההורים עצמם ורווקים יקבלו את מענק בסך של 750 שקלים, כשחיילים משוחררים ובשנה הראשונה לאחר שחרורם מצה"ל יקבלו תוספת של 500 שקלים למענק.

בתחילה, המענק הוגדר רק לשלושת הילדים הראשונים אך לאחר לחץ מצד המפלגות החרדיות והערביות, המענק הורחב גם לשאר הילדים וללא הגבלה. המוסד לביטוח לאומי פרסם באתר שלהם מערכת לבדיקת עדכניות חשבונות הבנק, כך אפשר לוודא האם המענק אכן יועבר לשם ולעדכן במידת הצורך.