משרד הביטחון יתעדף מפעלי טקסטיל ישראלים

החוק למתן עדיפות לתוצרת הארץ במכרזים של משרד הביטחון קיבל את אישור ועדת השרים לחקיקה: "החוק יבטיח את יציבות מפעלי הטקסטיל הישראלים ואת פרנסתם של אלפי עובדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/20 11:29 כ בתמוז התשפ

משרד הביטחון יתעדף מפעלי טקסטיל ישראלים
מפעל טקסטיל. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק ממשלתית למתן עדיפות ייחודית למוצרי טקסטיל תוצרת הארץ במכרזים של מערכת הביטחון ובטחון הפנים. כך סוכם בין שר הביטחון גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן והשר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון.
הצעת החוק תאריך ב-3 שנים את הוראת השעה שנקבעה בחוק חובת המכרזים, לאחריהן ניתן יהיה להאריך את ההוראה בשנתיים נוספות בצו של שר האוצר.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר אישור החוק: "דווקא בימים אלה חשוב לרכוש תוצרת ישראלית ולחזק את התעשייה שלנו".

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "החוק יבטיח את יציבות מפעלי הטקסטיל הישראלים ואת פרנסתם של אלפי עובדים, רובם באזורי פריפריה ומהחברה הדרוזית. בשעה שהמשק הישראלי במשבר, חובתנו לדאוג לחיזוק התוצרת המקומית".

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: "אני רוצה לברך על היוזמה הציונית והערכית לחזק את התעשייה הישראלית בימי המשבר הכלכלי בתקופת הקורונה. אנו תומכים בחוק הזה ונפעל למימוש המדיניות והוראת השעה הזו משנת 2015, להעדפת הטקסטיל הישראלי עבור התעשיות הביטחוניות, ובכך נשמור על עוד 2,000 מקומות עבודה בתקופה רגישה ומאתגרת זו ונמשיך לחזק את הקהילות והרשויות .
אני מודה לכלל המשרדים שלקחו חלק בקידום נושא חשוב זה״.