הכל עולה: גם הלחם צפוי להתייקר

מחירי הלחם בפיקוח צפויים לעלות ב-3.4 אחוזים, בגלל 'התייקרות תשומות'. גם מחירי החלב צפויים לטפס, וכל זאת לאחר הדיווחים על העלייה הצפויה במחירי המים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/18 10:49 ה בטבת התשעט

הכל עולה: גם הלחם צפוי להתייקר
המחירים עולים. לחם, צילום: shutterstock

גל ההתייקרויות ממשיך לשטוף את המדינה. הבוקר (ה') פורסם כי מוצרי יסוד שמחיריהם מצויים תחת פיקוח המדינה צפויים להתייקר באופן משמעותי. מחירו של הלחם בפיקוח צפוי לעלות ב-3.4 אחוזים, כ-15 אגורות. זאת לנוכח 'התייקרות תשומות'. הלחם הנמצא בפיקוח הוא לחם אחיד, לחם לבן וחלות שבת. עליית המחירים מגיעה לנוכח דרישת המאפיות.

במקביל לכך, הוועדה הבין-משרדית של משרדי האוצר והחקלאות ממליצה להעלות את מחירי החלב ומוצרי החלב, על פי התרחישים שמציגה הוועדה, מחירי החלב הגולמי צפויים לרדת בשנה הבאה, ועל כן היא ממליצה לייקר כעת מוצרים כמו חלב טרי רגיל בשקית, או בקרטון 1 ליטר 3% ו-1%, אשל, גיל שמנת חמוצה, שמנת מתוקה, חמאה 100 גרם, גבינה לבנה 5% 250 גרם גבינת עמק 1 ק"ג במעדנייה וגבינת גלבוע 1 קג במעדנייה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "לאור בקשת המאפיות לייקור מחירי הלחם נעשתה בדיקה בוועדת המחירים והנושא נמצא על שולחנו של המפקח על המחירים במשרד הכלכלה".

אמש הודיעה רשות המים כי מחירי המים צפויים לעלות ב-4.5 אחוזים, לנוכח הבצורת המתמשכת, וכן בשל הצורך ברכישה של כ-70 מיליון מ"ק נוספים ממתקני ההתפלה כדי לעמוד באספקת מים לאחר רצף של 5 שנות בצורת שגרמו להידלדלות מסוכנת במקורות המים הטבעיים. כמו כן. נדרשת הרחבה משמעותית בפיתוח תשתיות המים והביוב במשק הארצי והעירוני כתוצאה מגידול פרויקטים לדיור ופיתוח הארץ.