ארבע שנים אחרי השריפה: התקדמות בפיתוח המושב הדתי

52 יחידות דיור חדשות צפויות להיבנות בקרוב בשטח היישוב מבוא מודיעים שעלה באש. לקראת מסירת המגרשים וכהכנה לעבודות הביצוע נערך סיור עם נציגי הדיירים, "זה נס"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/02/23 11:45 ה באדר התשפג

ארבע שנים אחרי השריפה: התקדמות בפיתוח המושב הדתי
בית שרוף ביישוב מבוא מודיעים , צילום: Hadas Parush/Flash90

ארבע שנים חלפו מאז גל השרפות בישראל, שנמשך על פני כמה ימים במהלך חודש מאי 2019. במהלכו, עלו באש 15 קמ"ר ברחבי הארץ, והיישוב מבוא מודיעים הסמוך ליער בן שמן נשרף כליל. 40 מתוך 50 הבתים במושב נחרבו. אולם, עבודות הפיתוח של היישוב מתקדמות בקצב מהיר, באמצעות סיור עבודה שנערך במקום בין הנהלת קבוצת תצפית נדל"ן, ראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן, מנכ"ל החכ"ל ד"ר רוני ענבר, מהנדסת המועצה נטלי טרנופולסקי, נציגי היישוב, אדריכלי הפרויקט וחברת ניהול הפרויקט.

בניית 52 יחידות דיור בשטח של 10 דונם 

הסיור נערך על רקע התקדמות העבודות ביישוב, לקראת מסירת המגרשים וכהכנה לעבודות הביצוע. החברה הציגה את הבינוי המתגבש, סקרה את התקדמות עבודות הפיתוח ואת המענים הנדרשים לאתגרי הפרויקט על מנת להתקדם להיתר וביצוע.

קבוצת תצפית נדל"ן שבבעלות איש העסקים זאב ג'וזף זכתה ב-2021 במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל לבניית 52 יחידות דיור מיוחדות על קרקע בשטח של כ-10 דונם במבוא מודיעים, שעליה צפויים להיבנות דירות גן-גג בשטח 150 מ"ר לדירה ב-13 מבנים שבכל אחד מהם 4 יח"ד בלבד. ההצעה הזוכה של החברה מגלמת שווי של כ-1.7 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור.

הרב שלמה קרליבך התיישב במקום בשנות השבעים 

ראש המועצה שמעון סוסן אמר במפגש, כי "היישוב מבוא מודיעים הוא בשבילי גולת כותרת. אני רואה את מה שקורה אחר האסון – וליבי מתרחב. מה שקורה היום בשטח לאחר השריפה זה נס, ואנו נעשה כל מה שניתן על מנת לפתח את יישוב ולבנותו מחדש בהקדם".

בכירי מועצת חבל מודיעין ובכירי קבוצת תצפית נדלן

בכירי מועצת חבל מודיעין ובכירי קבוצת תצפית נדלן צילום: יחצ

מבוא מודיעים, שהוקם בתחילת שנות השישים על ידי גרעין הנח"ל של תנועת הנוער עזרא הוא מושב דתי הממוקם בסמוך ליער בן שמן על כביש 443 בין מחלף בן שמן לבין העיר מודיעין-מכבים-רעות. באמצע שנות השבעים הגיע למקום הרב שלמה קרליבך, ומרבית התושבים הם יהודים אמריקאים שעלו מארצות הברית.