ארה"ב מקשיחה עמדות, הדרישה: גבולות הריבונות יוגדרו "גבולות מובהקים"

וועדת תכנון המפות מקשיחה עמדות. הדרישה החדשה: "גבולות הריבונות יוגדרו גבולות מובהקים". ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "בחרנו בנתניהו לא בטראמפ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/20 13:01 ד בסיון התשפ

ארה"ב מקשיחה עמדות, הדרישה: גבולות הריבונות יוגדרו "גבולות מובהקים"
יוסי דגן בשיחה עם חבר קונגרס על מפות הריבונות, צילום: מועצה אזורית שומרון

הוועדה האמריקאית האמונה על הכנת המפות לקראת החלת הריבונות, שוב מקשיחה עמדות. בוועדה דורשים שגבול הריבונות שיוכרז בחודש יולי יהפוך לגבול מובהק, ולמעשה ישראל תוותר על כל דרישותיה באזור זה, ועל 30% משטחי C שבכל הסדר עתידי היו אמורים להישאר בידי ישראל. כך נודע לגורמים בכירים במערכת הפוליטית.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהחל בקמפיין אגרסיבי אתמול בערב תחת הכותרת: "אין חצי ריבונות", מגיב על הדברים ואומר: "הנושא הזה הוא הוכחה נוספת לצעדים בהם נוקטת ארה"ב מאז הוכרזה תכנית המאה. באופן זוחל, ארה"ב מקשיחה עמדות ולמעשה בדרישותיה פוגעת באינטרסים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל".

דגן קורא לראש הממשלה להחיל את הריבונות מיידית עם או בלי הסכמת האמריקאים. לדבריו: "הכדור תמיד היה בירושלים. עם כל הכבוד לארה"ב ולידידותה  ישראל היא מדינה ריבונית. לא רפובליקת בננות של ארה"ב, הדרישות מרחיקות הלכת של ארה"ב וההתערבות בגבולות המדינה, הן התערבות שמעבר למה שמקובל בין מדינות שהן ידידות. ואפילו ידידות טובות". דגן מזכיר כי הן בגין והן אשכול החילו ריבונות על רמת הגולן וירושלים בהתאמה ללא הסכמת האמריקאים ואף בניגוד לדעתם. ואומר: "בחרנו בנתניהו לא בטראמפ" 

מועצה אזורית שומרון החלה אמש בקמפיין אגרסיבי תחת הכותרת: "אין חצי ריבונות" בדרישה שלא להכיר במדינה פלסטינית ולא להשאיר ישובים מבודדים בתוך מדינת טרור, ולא להקפאת בנייה כחלק מהחלת הריבונות.