מתקפה על החלטת האו"ם: "מועצת זכויות האדם איבדה קשר למציאות"

תגובות נזעמות להחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לקרוא לחרם כלכלי על עסקים ביהודה ושומרון. גם במפלגת ימינה תוקפים: "רשימות שחורות וספרים לבנים לא ינתקו את עם ישראל מארצו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 17:01 יז בשבט התשפ

מתקפה על החלטת האו"ם: "מועצת זכויות האדם איבדה קשר למציאות"
בני גנץ. זועם על האו"ם, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

זעם מכל קצוות הקשת הפוליטית על החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לקרוא לחרם כלכלי על יהודה ושומרון.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כינה את ההחלטה כ"יום שחור לזכויות האדם", זאת בכעס על מועצת זכויות האדם שקראה לחרם, וטען: "נציבות זכויות האדם של האו"ם איבדה קשר למציאות".

במפלגת ימינה שאמרה: "רשימות שחורות וספרים לבנים לא ינתקו את עם ישראל מארצו. "הרשימה השחורה" שפרסם האו''ם מראה את חשיבות החלת הריבונות. שטחי יהודה ושומרון הם נחלת אבותינו ואינם שטח כבוש. הארגון הצבוע בעל הסטנדרטים המיוחדים לישראל לא ירתיע אותנו ממימוש זכותנו על כל מרחבי ארץ ישראל. ימינה היא המפלגה היחידה שתדאג להביא להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ותתנגד למדינה ערבית בלב הארץ". 

גם במועצת יש"ע הגיבו לדברים ואמרו: "האו"ם שוב הוכיח כי הוא גוף מוטה, לא נייטרלי ופועל נגד מדינת ישראל. אנו מגנים בכל תוקף את פרסום הרשימה אשר יש בה סממנים אנטישמיים מובהקים. אנו קוראים לכולם – תמכו בתוצרת ישראלית, תמכו בתוצרת יהודה, שומרון ובקעת הירדן. מבחינת מדינת ישראל אלו עסקים שפועלים לחזק את הכלכלה באזור ותורמים לשלום יותר מכל מה שעשה האו"ם בכל שנות פעילותו. אזרחי ישראל – חזקו את 'הרשימה הלבנה' הזאת, ואת החברות שפועלות בחבל הארץ הפורה הזה עם מוצרי איכות. רכשו תוצרת עם ערכים של שלום ופיתוח כלכלי".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, טוען כי אם מדינת ישראל הייתה מחילה ריבונות - לא הייתה החלטה כזו: "התשובה של מדינת ישראל להחלטה האנטישמית הזו צריכה להיות החלת ריבונות. אם מדינת ישראל הייתה מדברת בקול ברור ואומרת שכל האיזורים הללו שייכים לה, אם ממשלת ישראל הייתה מחילה ריבונות השבוע כפי שהובטח בוושינגטון  - זה לא היה קורה. מדינות העולם לא היו מעזות לקרוא תיגר על ריבונותה של מדינת ישראל. 
למען הסר ספק, אנחנו לא חוששים, עברנו אינסוף איומים וחרמות במסגרת הפעולות האנטשימיות שמקדמים האיחוד האירופי והאו"ם בשנים האחרונות עם ארגוני שמאל קיצוני מהארץ ומחוץ לארץ, רשימות ההמתנה לאיזורי התעשייה שלנו ארוכות - מעל 60 מפעלים ממתינים להכנס לאיזור תעשייה ברקן -  והתעשייה כאן פורחת הבעיה היא של מדינת ישראל, יש כאן נסיון לפגוע במדינת ישראל, ולהפוך אותה למצורעת בדעת הקהל, לפגוע בכבודה בחוזקה ובריבונותה ולכן מדינת ישראל צריכה להתייחס לזה כמו למלחמה .  מדינת ישראל צריכה לעמוד על שלה, ולהלחם בהחלטה הזו מהפן המדיני. בשל הנסיון לפגוע בתושביה ובתעשייה שלה".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, התייחס גם הוא להחלטת האו"ם ואמר: "המהלך של האו"ם רחוק מלעודד דו קיום בין הצדדים ורק יחמיר את מצבה של האוכלוסייה הפלסטינית. זהו צעד מביש של אנטישמיות מודרנית שמוכיח שוב שנציבות זכויות האדם באו"ם הוא ארגון פוליטי ולא ארגון של זכויות אדם. מי שמדבר על הפרת זכויות אדם באזורי התעשייה ביו"ש הוא מגוחך, כל העובדים באזור התעשייה בין אם הם יהודים ובין אם הם פלסטיניים זוכים לכל הזכויות המלאות לפי חוקי העבודה בישראל. צריך להבין שניסיונות החרם יותירו אלפי פלשתינאים מובטלים, תעסוקת ורווחת העם הפלסטיני כרוכה בתעשייה הישראלית. אנו פועלים אל מול הגורמים הבינלאומיים הרלוונטיים לעקר את הפרסום שהרי מלכתחילה אין להם שום סמכות ממשית".

מי שביקש להגיב גם על ההחלטה הוא ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שאמר: "החלת הריבונות תהיה תגובה הולמת להחלטת האו"ם. האנטישמיות ושנאת ישראל של החברות באו"ם שהצביעו על החלטת החרם לא יחלישו אותנו. מדינת ישראל צריכה להשיב במעשה מוסרי שאין צודק ממנו ולהחיל את הריבונות כאן. מלבד התגובה המדינית והבינלאומית שצריכה לבוא מהנהגת המדינה, יש מעשה שכל יהודי וישראלי יכול לעשות – לקנות מהתוצרת ומהעסקים שלנו ביהודה, שומרון ובנימין. בתקופה האחרונה למרות החרמות, צומחים העסקים בבנימין, נפתחים מרכזי הייטק ומרכזי עסקים ותעסוקה. עם ישראל יכול למחות ברגליים ולהנות מהעסקים ביו"ש".

"חזרנו לימיה החשוכים של אירופה ולסימון יהודים במרכולים", הגיב יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון", אין דרך קלה ונעימה יותר לומר זאת. האזרח האירופאי לא ידע להבחין בין דם לדם ובין יהודי ליהודי, לצערנו יש לנו ניסיון כואב וזה רק עניין של זמן וישראל כולה תהיה מוחרמת שכן אין באמת הבדל בין 'כיבוש' 48' ל-67'. לצערי אירופה ותעמולני השמאל הקיצוני בישראל לא מכירים את דו הקיום שנוצר כאן ב-50 שנה, את השנים בהן השווקים היו משותפים, את עשרות אלפי הערבים המתפרנסים במפעלים שייאלצו להתפטר בעקבות החרם ולהתדפק כפליטים על אדמת אירופה. בעת הזו, על הממשלה להעניק תמריצים ותמיכה לעסקים הפועלים ביהודה ושומרון".

עו"ד נתי רום המייצג עסקים רבים ביהודה ושומרון ומרצה בכל העולם נגד תנועת הBDS מסר בתגובה: "מועצת זכויות האדם של האו"ם, הינה גוף אנטישמי,  אשר במסווה של זכויות אדם, מרשה לעצמה פעם אחר פעם לצאת מדינת ישראל. אני קורא לרוה"מ נתניהו להחיל ריבונות על יהודה ושומרון כבר בישיבת הממשלה הקרובה על מנת שידעו כל שונאי ישראל שלהחלטות הנבזות שלהם יש מחיר".