בהובלת בנט: אושרה הרחבת השכונה מצפה דני שבמעלה מכמש

המנהל האזרחי ביו"ש אישר את תכנית הרחבת השכונה על שם דני פריי ז"ל, שנרצח בשנת 1995. בנט בירך על המהלך: "במקום להישבר, אנו נצמיח חיים ונבנה עוד. זו התשובה החזקה מכל מול אויבנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/20 19:04 ט בטבת התשפ

בהובלת בנט: אושרה הרחבת השכונה מצפה דני שבמעלה מכמש
שר הביטחון נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי ביו"ש אישרה כעת להפקדה את תכנית הרחבת השכונה מצפה דני שבמעלה מכמש, בו נרצח דני פריי ז"ל בשנת 1995, כחלק ממהלך ההסדרה של השכונה. את המהלך דחף וקידם שר הביטחון, נפתלי בנט.

הועדה אישרה כ-1,263 יחידות דיור חדשות, מתוכם 793 יח"ד אושרו להפקדה ו-470 יח"ד אושרו לתוקף בנוסף לשלושה תוכניות מתאר להרחבה במוקדים רבים: ארץ בראשית - אושר לתוקף תכנית לתיירות, נווה צוף - אושר לתוקף תוספת של 100 יח"ד, מצפה יריחו - אושר לתוקף הסדרה של שכ' מצפה רפאל 111 יח"ד, מכמש מתאר - אושרה להפקדה, מכמש (שכ' מצפה דני) - אושרו להפקדה 114 יח"ד חדשות, ענתות - אושרו להפקדה 91 יח"ד חדשות, טלמון - אושרו להפקדה 224 יח"ד חדשות, שבות רחל - אושרו להפקדה 204 יח"ד חדשות, חרשה - אושרו לתוקף 259 יח"ד חדשות, כוכב יעקב - אושרו להפקדה 160 יח"ד חדשות, כוכב יעקב - אושרה לתוקף תכנית המתאר.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בירך על המהלך: ״בשורה משמעותית ומשמחת להתיישבות שתאפשר את חיזוק אחיזתנו בחבלי ארץ אבותינו ועליית קומה נוספת בבנימין ובכל יהודה ושומרון.  אין ספק שזהו צעד חשוב ומשמעותי. אני מקווה- שבקרוב נוכל לברך על החלת הריבונות הישראלית המלאה וסגירת המינהל האזרחי כדי לפתח באופן אמיתי וצודק את חבלי ארצנו המדהימה בדיוק כפי שניתן בכל מדינת ישראל״.

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס גם הוא לאישורי הבנייה: "במקום בו ניסו לפגוע בנו ולשבור את רוחנו, אנחנו נצמיח חיים ונבנה עוד. זו התשובה החזקה מכל מול אויבנו – עם בונה בארצו. ההתיישבות ביהודה ושומרון הייתה ונשארה מאבני היסוד של הציונות. אחרי שנים שדיברו על הקפאה אנחנו מובילים הסדרה ובנייה. וחשוב מכל – מבלי להתנצל על כך".

מוקדם יותר הבוקר שופטי בג"ץ ניל הנדל, נעם סולברג ודפנה ברק-ארז, דחו עתירה שהגישו תושבי הכפרים הסמוכים ליישוב עפרה, סלואד ועין יברוד, שטענה כי יש לבטל את תכנית הבינוי של היישוב , בשל העובדה שחלק מהיישוב - ובשל כך חלק מהתכנית - מצוי על קרקע פלסטינית פרטית.