"החלטה אמיצה והיסטורית": בימין מברכים על הודעת ארה"ב

הפוליטיקאים מימין וראשי ההתיישבות מברכים על ההודעה הצפויה של הממשל האמריקאי, המכירה בפועל בחוקיות ההתיישבות ביו"ש. הקריאה החוזרת: "להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון לאלתר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/19 20:57 כ בחשון התשפ

"החלטה אמיצה והיסטורית": בימין מברכים על הודעת ארה"ב
יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון ופוליטיקאים בימין מברכים הערב (ב'), על ההודעה הצפויה של מחלקת המדינה האמריקאית, הצפויה בהמשך הלילה להכיר בפועל בחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון על פי החוק הבינלאומי.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בירך על ההכרזה הצפויה וכתב: "הודעת הממשל האמריקאי היא ניצחון ישראלי מובהק אל מול פסה"ד השערורייתי של בית הדין האירופי שהורה על סימון מוצרים של יהודים בלבד. זהו צדק היסטורי ומוסרי ממדרגה ראשונה, שמחזק את ישראל.
אני מברך את הנשיא טראמפ על האמירה החד משמעית והאמיצה הזו. הצעד הבא-החלת ריבונות ישראלית ביו"ש".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב: "תודה ענקית לידידתנו הגדולה ארה"ב על העמידה לצד ישראל. 
ארה"ב עושה היום צדק היסטורי. בשבוע שעבר נפגשתי בלשכתי עם אנשיו של השגריר מר דייויד פרידמן והעליתי בקשה שארה"ב תתייצב לצד ישראל אל מול פסק הדין הצבוע של בית המשפט האירופאי ובתגובה הולמת תבטל את מסמך הנסל ותקבע כי ההתיישבות ביהודה ושומרון אינה בלתי חוקית.
אני מודה לאנשי השגרירות, למזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ולנשיא טראמפ על נשיאת לפיד של צדק בעולם".

שר החינוך הרב רפי פרץ: "התקדמנו היום צעד נוסף בדרך להחלת הריבונות ביהודה ושומרון. הלגיטימציה של הממשל האמריקאי להתיישבות בכל חבלי ארץ ישראל היא עובדה מוגמרת. לכשתוקם  ממשלה עלינו להעביר את ההחלטה ולהחיל את הריבונות בהקדם.
"וראו כל עמי הארץ כי שם ה׳ נקרא עליך".

שר התיירות יריב לוין בירך: "עוד צעד היסטורי של הממשל הידידותי ביותר שהיה לישראל אי פעם. ההכרה בחוקיותן של ההתיישבויות ביהודה ושומרון, היא עוד אבן דרך משמעותית בדרך לריבונות ישראלית בכל חבלי ארץ ישראל. זוהי הוכחה נוספת כי יחסי ארה"ב וממשלת ישראל חזקים וטובים מאי פעם. הגיע הזמן שגם בקרב חוגים בשמאל הישראלי יכירו בעובדה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "אני מברך על ההחלטה האמיצה של הממשל האמריקני. ההכרזה הצפויה של ממשל טראמפ היא בעלת חשיבות היסטורית והיא תסייע לנו לבלום ולסכל מתקפות חרם כנגד ישראל הממוקדות ביהודה ושומרון.
לאחר שינוי עמדת ארצות הברית מתבקש שהממשלה תאשר סוף סוף את דו״ח אדמונד לוי ז״ל ,שהכיר גם הוא בחוקיות ההתיישבות היהודית ותחיל את החוק הישראלי על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון".

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, בתגובה על ההכרזה הצפויה: "הכרזה חשובה מאד של ממשל טראמפ. ההתישבות ביו״ש חוקית וטוב שסוף סוף אומרים את זה. יהודה ושומרון אינה שטח כבוש, אלא שטח שנתון במחלוקת לפי החוק הבינלאומי.  אני מברכת את הממשל על ההחלטה האמיצה וההיסטורית הזאת שמחקה חרפה של עשרות שנים".

ח"כ מוטי יוגב: "תודה רבה לידידתנו הגדולה ארצות הברית, למזכיר המדינה מייק פומפאו ולשגריר ארה"ב בישראל, על קביעתם שההתיישבות ביהודה ושומרון אינה בלתי חוקית.
אין הודעה צודקת ומוסרית מזו.
ארץ ישראל שייכת לעם ישראל וההתיישבות היהודית בה גם מצווה וגם חוקית.  Thank you".

ח"כ אופיר סופר הוסיף: "אי הכניעה ללחצים ולוויתורים הזוים לצד האמונה בצדקת הדרך מוכיחה את עצמה. יהודה ושומרון איננו שטח כבוש אלא חלק ממדינת ישראל והעולם מבין ויבין זאת. זו ההזדמנות לומר מילה טובה לרה''מ בנימין נתניהו שהכשיר את הקרקע להצהרה האמריקאית וכמובן תודה לידידיתנו הגדולה ארצות הברית".

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה להכרזה: "אנחנו מברכים את ממשל טראמפ על חשיפת האמת בנוגע למעמדם של היישובים הישראלים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. כבר מעל ל-50 שנה אנו טוענים כי יש למדינת ישראל זכות היסטורית וחוקית על האזור, והגיע הזמן שבעולם כולו ידעו ויבינו כי זה שלנו.
זוהי החלטה דרמטית, ואנו מברכים את כל העוסקים במלאכה. עכשיו זה ברור לכולם - יהודה, שומרון ובקעת הירדן הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לאחר ההכרה האמריקאית עלינו להתקדם לשלב הבא - החלת הריבונות על ההתיישבות הישראלית".

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי: "בעקבות ההכרזה הצפויה של מזכיר המדינה האמרקיני הערב כי ארה"ב אינה רואה בהתנחלויות כמי שפועלים בניגוד לחוק הבינ"ל בירך הערב מחזיק תיק יחסי החוץ של מועצת ישע עודד רביבי את ארה"ב על המהלך וקרא לממשלת ישראל להחיל את החוק הישראלי ביו"ש לאלתר "אני מברך את הנשיא טראמפ וממשלו על ההכרה האמיצה באמת, ההתיישבות אינה פשע והיא אינה המכשול לשלום. פעולות השגריר דיויד פרידמן הבהירו היטב ובאור נכון את המציאות בשטח ואת המעמד החוקי. כעת לצד הברכות תורה של ישראל לעשות מעשה ולנצל את הפלטפורמה המדינית והמשפטית להחלת החוק הישראלי ביו"ש לאלתר"

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "צעד גדול לריבונות. אנו מברכים על החלטת הממשל האמריקני להכיר בזכות העם היהודי להתיישב, לנטוע ולבנות בכל רחבי יהודה ושומרון.
עכשיו הגיעה העת שממשלת ישראל תכריז על החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון״.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, בירך ואמר: "זהו יום היסטורי, המוסר והצדק ניצחו, גם המעצמה הגדולה בעולם אומרת בפירוש שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ולב הארץ הוא לא שטח כבוש. אי אפשר להפריז בחשיבות אמירה מהסוג הזה.
יחד עם זאת צריך לחדד כי אין בהכשרה של הישובים הקיימים, כדי לאפשר תוכנית של נסיגה משטחים ביו"ש בהם אין ישובים כרגע".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי: "הערב מסתיים עוול היסטורי, הערב מגיע תיקון גדול לנזק של שנים ארוכות  שהפכו אותנו ללא לגיטימים וכתוצאה מכך קיפחו ורמסו אותנו.
אנו מברכים ושמחים על ההחלטה המובנת מאליה. כן, ההתנחלויות לא מפירות חוק וכולם צריכים להתייחס לכך.
אני קורא לממשלה הבאה שתקום לאמץ את ההחלטה של ממשל טראמפ ביישום מיידי  של ועדת השופט אדמונד לוי המתבססות על אותם עובדות הסטוריות  ובמקביל להכיל וליישם זאת   גם במערכת המשפט הישראלית.
תודה טראמפ תודה ארצות הברית!"

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, הצטרף לברכות: "העולם החופשי החליט בזמנו כי אל למדינה כובשת ליישב אוכלוסיה אזרחית על אדמות אותם כבשה במהלך מלחמה. נוהג זה הפך, לכאורה, את הישוב היהודי בחברון, את כפר עציון, את בית אל ומעלה אדומים, יחד עם כלל הישובים שלנו ביהודה ושומרון למפרי חוק. הייתה זו קביעה הזויה ומקוממת שהרי לא כבשנו אדמות מדינה שכנה, אלא החזרנו את ארצנו שלנו לשליטת העם. וכעת ארצות הברית עושה צעד נוסף לכיוון האמת והצדק ומקרבת אותנו למציאות בה מדינת ישראל לא רק תשלוט ביהודה ושומרון, אלא גם תהיה הבעלים היחידים של ארץ ישראל על ידי החלת הריבונות המלאה. אשרינו ואשרי ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו,  שבעת שהשמאל נמצא בהיסטריה היא ממשיכה לעשות הסטוריה"

גם בתנועת הריבונות מברכים על ההחלטה. התנועה קובעת כי "דבריו אלה של הנשיא האמריקאי מבטאים נאמנה את האמת ההיסטורית ואת המשפט הבינלאומי הקובע כי יהודה ושומרון הם חלק מהשטח שיועד להקמת בית יהודי לעם היהודי עוד בוועידת סן רמו ובעקבותיה גם במגילת האו"ם. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ממשיך בדרכו העקבית ועומד לימין ישראל ולימין הצדק והאמת".
ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, מוסיפות כי "הדברים מלמדים על המשך המהלך ההיסטורי שמתקדם צעד אחר צעד לקראת החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון כמעשה צודק, מוסרי וככזה שיניב יציבות אזורית וביטחון. תקופת שלטונו של דונלד טראמפ היא צוהר היסטורי שעל ממשלת ישראל להשכיל לנצל אותו על מנת להוביל את יעדי הציונות ליעדם ההיסטורי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן