המלחמה על ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון עולה שלב

נפתח קמפיין להעברת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, שיקבע במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. דגן: "זו השעה. אין זמן נכון מזה לתקן את העוול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 12:55 ז באייר התשעט

המלחמה על ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון עולה שלב
החכים והשרים בשאנור. מבטיחים לבטל את ההתנתקות., צילום: מועצה אזורית שומרון

מגורשי חומש שאנור, ומועצה אזורית שומרון, לא מוותרים על ביטול חוק ההתנתקות. החל מהיום יפתחו בהובלתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן - מגורש משא - נור בעצמו, בקמפיין הגדול ביותר שהיה עד היום בנושא, שמטרתו יצירת לחץ ציבורי על איחוד מפלגות הימין ועל בכירי הליכוד להכנסת החוק  לביטול חוק ההתנתקות לקווי היסוד של הממשלה ולתנאי חיוני בה. קמפיין שילווה את הקמת הממשלה. איחוד מפלגות הימין הכניס את הדרישה למשא ומתן הקואליציוני אולם מגורשי חומש שאנור רוצים לוודא שהדרישה גם תתקבל. 

כחלק מהקמפיין יוצג שלט אדום דוגמת השלטים האדומים בכניסה לשטחי A ביהודה ושומרון, ועליו הכיתוב: "השטח שלפניך הוא שטח בשליטה ישראלית מלאה - הכניסה ליהודים אסורה". 

זאת במטרה להמחיש לציבור את האבסורד, של שטח שנשאר בשליטה ישראלית אך הכניסה אליו אסורה ליהודים בלבד. כפי שקרה בישובים חומש שא- נור גנים וכדים שפונו בהתנתקות. 

מפוני שא-נור בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהו

מפוני שא-נור בפגישתם עם ראש הממשלה נתניהוצילום: מועצה אזורית שומרון

ובהמשך פנייה לציבור לפעול מול השרים ומפלגות הימין לבטל את חוק ההתנתקות ואת האבסורד שנוצר שם. הקמפיין יכלול מודעות, פעילות פוליטית ופגישות ופעילות שטח ציבורית גדולה, שעליה לא פורט כרגע אבל כפי הנראה מדובר בפעילות גדולה של אלפי אנשים. 

"אין זמן נכון מזה, לתיקון העוול אחת ולתמיד" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "מורכבת בימים אלו הממשלה הלאומית ביותר שהייתה אי פעם למדינת ישראל, ממשלה שאין בה אחד שמוכן לומר שההתנתקות לא הייתה טעות, הממשלה הזו צריכה לבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון, ואין סיבה שהנושא הזה לא ייכנס לקווי היסוד של הממשלה. על האג'נדה הזו הממשלה הזו נבחרה ועליה לממש את האג'נדה הזו בפועל"  

ארבעת הישובים שנעקרו בהתנתקות בצפון השומרון: גנים כדים חומש ושא - נור, נשארו בשליטה ישראלית מלאה בניגוד לגוש קטיף, אולם בשל חוק ההתנתקות אסור לישראלים להכנס למקום. מגורשי חומש שאנור ומועצה אזורית שומרון מבקשים להחזיר את חופש התנועה לישראלים במקום. הצעת החוק הזו עלתה בכנסת הקודמת ובזו שלפניה. והיא תוגש גם בכנסת הזו. הפעם כדי לעבור.