מחאתו של יוסי דגן: יקים אוהל מול משרד ראש הממשלה

ראש מועצת שומרון מודיע כי כמחאה על המשך ההרס בחומש ובדרישה להסדרת הישיבה במקום, הוא יקים אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה: "אנחנו לא יכולים להמשיך לשבת בבית כאשר הממשלה הזו בוחרת להרוס בתי יהודים במקום לטפל בטרור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/01/22 08:33 ג בשבט התשפב

מחאתו של יוסי דגן: יקים אוהל מול משרד ראש הממשלה
ארכיון, בנט ודגן בימים אחרים, צילום: דוברות

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הודיע הבוקר (ד') כי יפתח מחר אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, וזאת כמחאה על הכוונה להרוס את ישיבת חומש מיד בתום השלושים לרצח יהודה דימנטמן הי"ד, ובדרישה להסדיר את ישיבת חומש כמענה לרצח.

דגן אומר כי הסיבה לפתיחת אוהל המחאה היא שממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט הרסה כבר פעמיים מבנים בחומש. בפעם  הראשונה מיד אחרי השבעה הרסו מבנים ואת מיכלי המים ובפעם השניה, אתמול בבוקר, כשהרסו מבנים אוהלים וניתקו את החשמל מהישיבה.  

"אנחנו נשב כאן, בקור, בגשם - עד שראש הממשלה יתעשת ויגיד די"

"מדינת ישראל החליטה לתת פרס לטרור. בזמן שאנחנו סופרים פיגוע אחרי פיגוע. בזמן שהוריו של יהודה דימנטמן הי"ד ואשתו הצעירה עדיין לא מעכלים את הדבר הנורא הזה, באותו שבוע שבו ממשלת ישראל רוצה להעביר את חוק החשמל ולאשר חיבור חשמל למאחזים הלא חוקיים ולבניה הלא חוקית בנגב, באותו שבוע הממשלה הזו הרסה את החשמל של הישיבה בחומש, לאן נוליך את החרפה?", תהה דגן.

"הממשלה מבקשת לתת פרס לטרור. להרוס את ישיבת חומש במקום את בתי המחבלים, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. אנחנו נשב כאן, בקור, בגשם - עד שהממשלה הזו, וראש הממשלה, יתעשתו ויגיד די. ראש הממשלה נפתלי בנט, זו אחריות שלך. זה קורה במשמרת שלך. ואנחנו דורשים לעצור את אובדן העשתונות הזה. כאשר הממשלה בוחרת לפעול כנגד הקורבנות ולא כנגד המחבלים". 


 

מישיבת חומש נמסר: "ישיבת חומש מודה ליוסי דגן על השותפות בהובלת מאהל המחאה, בזמן שהלימוד בחומש נמשך, וקוראת להמונים להצטרף למאבק על חומש בחומש או יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, רבנים, חברי כנסת ופעילי ימין נוספים בירושלים".

כזכור לפני  כחודש נרצח בפיגוע ירי, כשהיה בדרכו מישיבת חומש לביתו, הצעיר יהודה דימנטמן. מיד לאחר השבעה הובילה אלמנתו של יהודה יחד עם ראש מועצת שומרון למעלה מ-15,000 בני אדם לחומש בגשם שוטף, כמחאה על הכוונה להרוס את הישיבה. ביום ראשון השבוע עלו שבעה חברי כנסת, נציגי שדולת חומש תחילה בראשותו של יולי אדלשטיין, שיחד עם יוסי דגן והרב אלישמע כהן סיירו במקום. שדולת חומש הוקמה עי יולי אדלשטיין ומונה כבר למעלה מ-40 חברי כנסת, בהם חכים רבים מהקואליציה.