ארגוני השמאל הקיצוני הכפישו - מועצת שומרון ויצהר תובעים

ארגון "בצלם" פרסם ידיעה ברשת הטוויטר, כי תושבים מיצהר הציתו שדות סמוך לכפר בורין בשומרון. הידיעה זכתה לפרסום רב אך לאחר מכן נודע כי האמת היתה הפוכה וכי הפלשתינים הם אלה שהציתו את האש. "בצלם": "בבדיקה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/05/21 15:30 כג באייר התשפא

ארגוני השמאל הקיצוני הכפישו - מועצת שומרון ויצהר תובעים
צילום: Sraya Diamant/Flash90

בשעות הבוקר (ד') הפיץ ארגון השמאל הקיצוני "בצלם" ידיעה וציוץ ברשת הטוויטר, כי תושבים מיצהר הציתו שדות הלילה סמוך לכפר בורין בשומרון. הציוץ שהופץ גם בשפה האנגלית הגיע ליותר מ-2000 שיתופים בתוך שעות ספורות. ארגון "שלום עכשיו" פרסם ציוץ בנושא גם הוא.

צילום: צילום מסך

צילום: צילום מסך


פנינו לדובר צה"ל בנושא, ומההודעה שיצאה בנושא עולה תמונה הפוכה לחלוטין. פלשתינים מהכפר בורין הם אלו שהציתו את השריפה, שאיימה על בתי תושבים. 

"אתמול בשעות הלילה מספר פלשתינים הציתו שריפה בסמוך ליישוב הר ברכה שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״. בעקבות השריפה, התפתח במקום חיכוך אלים בין מתיישבים מהאזור לבין המציתים. תצפיות צה״ל זיהו את המציתים וכוחות צה״ל הוקפצו לנקודה על מנת לכבות את השריפה ולעצור את המציתים. כוחות צה״ל ממשיכים בסריקות במרחב אחר החשודים בהצתת השריפה", נמסר מדובר צה"ל.

בעקבות הפרסום השקרי פנו הבוקר מועצת שומרון והיישוב יצהר לעורך הדין ינון ברטנטל שמכין כעת את תביעת הדיבה נגד ארגון בצלם. יצוין כי מידי שנה סובלים תושבי יצהר והאזור מטרור הצתות חוזר ונשנה על ידי תושבי הכפרים.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מסר בתגובה לאירוע: "בלילה מציתים תושבי הכפר הערבים שריפה שמסכנת את חיי היהודים ובבוקר חבריהם מהשמאל הקיצוני מציתים אש של שנאה ועלילות נגד המתיישבים. ידע מהיום כל שקרן וכל משמיץ מלא שנאה עידן המתנחל הפראייר תם. 
אנחנו לא נשתוק על השמצות חופש הביטוי הוא ערך מקודש אבל לא חופש הביטוי וההשמצה".

בצלם מסרו בתגובה: "נושא ההצתות בבורין מוכר ונמצא כרגע בבדיקה"

בשלום עכשיו הגיבו בחשבון הטוויטר שלהם: "הבהרה: במהלך שבוע אלים במיוחד בגדה קיבלנו שורה של עדויות על תקיפות של מתנחלים כלפי פלסטינים, ידויי אבנים, השחתת רכוש והצתות. הלילה הוצת שדה סמוך לבורין וכעת נבדקים דיווחים סותרים בנוגע למקור ההצתה. המתנחלים מכחישים את שיוחס להם. אם יוכח שהשדה לא הוצת אמש ע"י מתנחלים - זה יובהר כאן".