אלימות משטרתית: ארבעה נערים מבנימין נעצרו והוכו

ארגון חוננו מפרסם תיעוד של חבלות בגופן של ארבעה נערים שלכאורה נעצרו והוכו על ידי בלשים מימ"ר ש"י. מהמשטרה השיבו: "מספר צעירים זיהו את הבלשים והחלו לקלל, לאיים ולתקוף, הם עוכבו לחקירה ומשסרבו נעצרו לחקירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/21 23:07 כו באדר התשפא

אלימות משטרתית: ארבעה נערים מבנימין נעצרו והוכו
למצולמים אין קשר לכתבה. ארכיון, צילום: Kobi Gideon / FLASH90

בלשים מימ"ר ש"י הגיעו היום (ד') בשעות הצהרים למאחז עוז ציון שבבנימין. הבלשים פנו לארבעה בחורים המתגוררים במקום, בעת שהיו בסמוך לבית הכנסת שבמאחז. על פי הדיווח בלשי הימ"ר דרשו מהנערים להציג בפניהם תעודות זהות, לכאורה ללא סיבה וללא אירוע מקדים. לפי החשד הנערים שאלו את הבלשים מדוע עליהם לזדהות בתגובה קפצו הבלשים על הנערים, היכו בהם קשות ועצרו אותם. במהלך המעצר אזקו הבלשים את הנערים וגררו אותם על הרצפה. 

חבלות בגופם של העצורים

חבלות בגופם של העצוריםצילום: ארגון חוננו

חבלות בגופם של העצורים

חבלות בגופם של העצוריםצילום: ארגון חוננו

בתיעוד מתחנת המשטרה נראים סימני אלימות קשים ביותר, ופציעות רבות על גופם של הנערים, שמעידים על אלימות משטרתית קשה שהופעלה כנגדם. הנערים נעצרו לילה ויובאו מחר לדיון בבימ"ש. עו"ד נתי רום, שהגיע לתחנת המשטרה לסייע לנערים מטעם ארגון חוננו מסר "לצערי הרב שוב אנו עדים לפרובקציה של ימ"ר ש"י בגבעות יהודה ושומרון, כאשר הם מגיעים היום להתיישבות הצעירה עוז ציון, ומתנכלים לנערים שלמדו תורה בבית הכנסת בגבעה באותה העת. הבלשים מתחילים לתשאל אותם ולבקש מהם תעודות זהות, זאת בניגוד לפסיקת בית המשפט, כי אין סמכות לשוטר לתשאל ולדרוש פרטים מזהים, כל עוד אין חשד סביר לביצוע עבירה."

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לדברים: "היום בפעילות יזומה של בלשי ימ"ר ש"י בגזרת בנימין הגיעו מספר צעירים והחלו להתגודד סביב השוטרים. כאשר זיהו החשודים כי השוטרים הינם בלשים בימ"ר ש"י החלו לקללם, לאיים, לתקוף ולירוק לעבר השוטרים וגרמו נזק לרכב המשטרתי. 4 חשודים עוכבו לחקירה ומשסרבו לעיכוב נעצרו לחקירה. החשודים נחקרים כעת במרחב שומרון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן