סיום הש"ס לזכר אהוביה סנדק ז"ל: "החלטנו להגשים לו חלום"

תלמידי ישיבת ההסדר נחלת יוסף שבשבי שומרון, לא נותרו אדישים למותו של אהוביה סנדק, והחליטו לצאת ביוזמה ייחודית. "לקחנו על עצמנו ליזום פרויקט בו כל יהודי ילמד דף גמרא אחד לעילוי נשמתו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/12/20 12:56 יג בטבת התשפא

סיום הש"ס לזכר אהוביה סנדק ז"ל: "החלטנו להגשים לו חלום"
תלמידי הישיבה בגבעת מעוז אסתר, צילום: ראם ברנשטיין

היום (ב') יקומו בני משפחת הנער אהוביה סנדק ז"ל משבעת ימי האבל. עם התחושות הקשות העוברות על הציבור בימים האחרונים לאחר מותו של הנער סנדק, לאחר מרדף משטרתי בשבוע שעבר בבנימין, תלמידי ישיבת ההסדר נחלת יוסף שבשבי שומרון החליטו לצאת ביוזמה ייחודית.

"התחושות הקשות הציבו בפנינו שאלה, מה ניתן לעשות למען עם ישראל ולמען אהוביה", סיפרו תלמידי הישיבה. "כאשר ביקרנו בגבעה אותה בנה במסירות נפש עצומה, שמענו מחבריו שחלומו היה שמיישבי גבעת "מעוז אסתר" ישמיעו קול של תורה יומם ולילה, במסירות נפש עצומה".

"לכן", אמרו התלמידים בהתרגשות, "החלטנו להגשים לו חלום ולקיים את צוואתו בסיום ש"ס גמרא של כל עם ישראל עד ליום השלושים למותו שיחול ב-ז' בשבט. לקחנו על עצמנו ליזום פרויקט בו כל יהודי ילמד דף גמרא אחד לעילוי נשמתו, בכך נגשים לאהוביה חלום שלצערנו כבר לא יוכל לממש בעצמו", סיכמו התלמידים.

הרב שמידט בגבעת מעוז אסתר

הרב שמידט בגבעת מעוז אסתרצילום: ראם ברנשטיין

ראש ישיבת ההסדר בשבי שומרון, הרב יהושע מרדכי שמידט, הגיע ללמוד עם תלמידי בגבעה. "כאשר עומדים בגבעת מעוז אסתר רואים בנקל כי נוער הגבעות הנפלא ממשיך את דרכו של מרן הרב קוק: בונה את הארץ, מיישב אותה וממלא אותה בקול תורה. קל לחוש כאן ברוחו של מרן הרב קוק, בחלוציות ובמסירות הנפש על התורה ובניין הארץ. אנו קוראים לכל תלמידי עולם התורה הדתי לאומי ללמוד דף גמרא לעילוי נשמת אהוביה ז"ל ולהגביר את התורה בעם ישראל".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן