שגריר ארה"ב בביקור ניחומים בטל מנשה: "התשובה: להישאר כאן ולגדול"

דיוויד פרידמן הגיע לניחום אבלים אצל משפחת הורגן, יחד עם יוסי דגן. "נרצחה כי הייתה יהודיה התשובה להשאר כאן ולצמוח". הלחץ על השרים לאשר את הכפלת טל מנשה במועצת התכנון העליונה שתתכנס הקרוב - מתגבר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/12/20 11:07 יג בטבת התשפא

שגריר ארה"ב בביקור ניחומים בטל מנשה: "התשובה: להישאר כאן ולגדול"
צילום: רועי חדי

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן הגיע אמש (א'), לפני תחילת הסגר, לנחם את משפחת הורגן ששכלה את אם המשפחה אסתר הורגן ז"ל ביום ראשו שעבר, בפיגוע רצחני ביער ריחן הסמוך. פרידמן הגיע יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

בנימין הורגן, בעלה של אסתר, סיפר לשגריר על דמותה של אסתר, השגריר התרגש וביקש לפגוש שוב את המשפחה בנסיבות משמחות, המשפחה הבטיחה להזמין. בנימין העלה בפני השגריר את החשיבות שרואה המשפחה בהכפלת טל מנשה כתגובה לרצח, ואת הדרישה שעלתה הן מהישוב והן מראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ואמר: 

"אסתר רצתה להגיע ללב של הארץ, היא תמיד רצתה להגיע ללב של הדברים, ללב של האנשים, ללב העניין ולכן גם ללב המדינה, לכן לפני 20 שנה הצטרפנו לקהילה הקטנה הזו של טל מנשה שלפני 20 שנה הייתה קטנה אף יותר, ומצאנו כאן לא רק מקום יפה עם נוף מדהים ואוויר טוב אלא גם קהילה וחברים שהפכו למשפחה, ואני חושב שזה יהיה נכון שננסה כמה שאפשר להגדיל את טל מנשה, את האזור, האויב מנסה להוריד אותנו לפגוע בנו ואנחנו צריכים להיאחז בקרקע. הם רוצים שנלך מכאן הם רוצים שנפחד אז אנחנו נוכיח להם שהם טועים" 

השגריר פרידמן חיזק את הדברים ואמר: "למרבה הצער, הרצח של אשתך אסתר יביא להגדלת הישוב, זה יהיה האפקט של הרצח, זו בושה שכך זה צריך לקרות. היא נרצחה כי היא השתייכה לעם היהודי, והתגובה הנכונה היחידה היא להשאר כאן ולצמוח". פרידמן סיים בדברי חיזוק למשפחה ואמר: "לצערי אני מגיע הרבה לניחום אבלים, אבל אני מרגיש שאתם חזקים". 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שמלווה את המשפחה מיום הרצח אומר: "אנחנו רוצים להוסיף אור. אור של בנייה אור של התיישבות זה יהיה המעשה הנכון שיוריד את המוטיבציה של המחבלים להמשיך לפגע בנו".