סקר: מעל 73% בקרב מצביעי מרכז וכחול לבן - להסדיר ההתיישבות הצעירה

לקראת ההצבעה על החוק להסדרת ההתישבות הצעירה, סקר חדש מעלה כי רוב מוחלט בקרב מצביעי מרכז וכחול לבן בעד הסדרת ההתיישבות הצעירה. פורום ההתיישבות הצעירה: "גם תומכי המרכז מבינים שזה לא ענין של ימין או שמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/20 13:49 א בטבת התשפא

סקר: מעל 73% בקרב מצביעי מרכז וכחול לבן - להסדיר ההתיישבות הצעירה
היישוב גבעת אסף. ארכיון, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בסקר שנערך על ידי דיירקט פולס בקרב מי שמגדירים את עמדתם הפוליטית מרכז או בוחרי כחול לבן נמצא כי 73.1% מסכימים כי כל אזרח ביהודה ושומרון שהממשלה שלחה ועודדה אותו להתיישב על אדמות מדינה, המדינה מחוייבת לתת לו שירותים כמו כל אזרח שווה חובות וזכויות במדינה. רק 22.9% לא הסכימו ו 4.1% היו ללא עמדה.

בדרך להסדרת ההתיישבות הצעירה: לחץ על נתניהו להגיע להצבעה

עוד נמצא בסקר כי 54.6% מסכימים כי בניה בלתי חוקית בהיקף רחב פותרים בהסדרה ומה שעושים כלפי הערבים בחוק קמיניץ - צריך לעשות גם כלפי היהודים ביהודה ושומרון. 28.8% לא הסכימו לכך ואילו 16.6% לא הביעו עמדה.

כמו כן - 58.3% מאלו המגדירים עמדתם הפוליטית מרכז או כחול לבן הסכימו כי זה לא מוסרי שהמדינה שלחה אזרחים להתיישב באדמות מדינה, הבטיחה להסדיר את מעמדם ומשאירה אותם ללא תשתיות בתת תנאים לעומת 33.2% שלא הסכימו לכך ו 8.5% שלא הביעו דעה.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור פורום התיישבות צעירה, בתאריכים ה- 10 עד ה- 11 בדצמבר 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 502 משיבים בוגרים (18+) המגדירים את עמדתם הפוליטית מרכז ו/או מצביעי כחול לבן. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.1%+- בהסתברות של 95%.

בפורום ההתיישבות הצעירה אומרים בתגובה לתוצאות הסקר: ״גם מצביעי כחול לבן מבינים שזה לא ענין של ימין או שמאל. זה צודק. זה מוסרי וזה אנושי. אנו קוראים לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ולכל סיעת כחול לבן לתמוך היום בהצעת החוק ולהביא כבר בראשון הקרוב לממשלה את הצעת המחליטים שגובשה בתיאום ובהסכמת היועצים המשפטיים והמינהל האזרחי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן