בימין חוגגים את הצהרת פומפאו: "בשורה חשובה למדינת ישראל"

מזכיר המדינה האמריקאי הודיע ביקב פסגות כי כל מה שמיוצר בשטחים שבשליטת ישראל, כלומר בכל יהודה ושומרון, ייחשב בארה"ב כתוצרת ישראל. יו"ר הכנסת: "עמדה אמיצה ונחרצת, תירשם לתמיד כעמידה נחושה לצד הצדק והאמת ההסטורית"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 19/11/20 15:23 ג בכסלו התשפא

בימין חוגגים את הצהרת פומפאו: "בשורה חשובה למדינת ישראל"
מייק פומפאו, צילום: Menahem Kahana/POOL

שינוי דרמטי במדיניות האמריקאית, רגע לפני סיום כהונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, המבקר בימים אלו בישראל וביקר הבוקר (ה') ביקב פסגות שבבנימין, הודיע בסיום ביקורו כי ארצות הברית תשנה את מדיניות סימון המוצרים שלה, ומעכשיו תוצרת יהודה ושומרון תסומן בארה"ב כ"תוצרת ישראל" ולא כ"תוצרת הגדה המערבית"

פומפאו בהצהרה דרמטית: מוצרי יו"ש יסומנו כתוצרת ישראל

עם ההצרה החלו להגיע ברכות מכלל חברי הכנסת מגוש הימין הכוללים את הליכוד ואת ימינה. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין ברך: "ביקור מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הוא עוד ציון דרך היסטורי ביחסי החוץ של מדינת ישראל. לראשונה אי פעם שר חוץ אמריקני מבקר ביישוב ביהודה ושומרון - פסגות. זהו נצחון נוסף של המדיניות העקבית שמוביל ראש הממשלה נתניהו להעמקת אחיזתנו בארץ ישראל".

עוד הוסיף: "המהלך האמריקאי הזה הוא המשך ישיר וחשוב של ההכרה בריבונותנו על רמת הגולן, ההכרה בירושלים כבירת ישראל וההכרזה על כך שהיישובים ביהודה ושומרון אינם נוגדים את החוק הבין לאומי. אני מברך את מזכיר המדינה פומפאו על ביקורו החשוב ועל הצהרתו כי ארגוני ה-BDS יוכרזו כתנועה אנטישמית, ועל ההכרזה כי המוצרים מיו"ש יסומנו כ'תוצרת ישראל'. עמדתו האמיצה והנחרצת תירשם לתמיד כעמידה נחושה לצד הצדק והאמת ההיסטורית".

גם חברי ימינה הצטרפו לברכות, ח"כ נפתלי בנט ברך גם הוא: "‏הכרזתו של מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו היא בשורה חשובה למדינת ישראל ולהתיישבות בארץ ישראל. בנחישות ובהתמדה נביא להפרחת ההתיישבות ביהודה ושומרון ובכל חלקי הארץ". אליו הצטרפה גם שותפתו, ח"כ איילת שקד: "הודעת מזכיר המדינה האמריקאי היא בשורה חשובה למפעל ההתיישבות. הקשר החזק וההדוק עם ממשל טראמפ ממשיך להניב פירות. צריך לנצל את חלון ההזדמנויות הקיים, לטובת חידוש הבנייה והסדרת הישובים". 

גם במועצת יש''ע הצטרפו לברכות ואמרו כי "במשך שנים רבות נעשתה דה-לגיטימציה לתוצרת של ההתיישבות הישראלית וההחלטה שהתקבלה היא אבן דרך חשובה במאבק בחרם הבינלאומי וב-BDS. בהחלטה זו, אומר הממשל האמריקאי כי אין מקום לארגונים אנטישמיים ואנטי-ישראליים. אנו מודים למזכיר המדינה פומפאו ולממשל האמריקאי על ההחלטה החשובה, שמכירה במציאות בשטח לפיה יהודה, שומרון ובקעת הירדן הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ושנותנת גב למאבק בארגוני החרם. התוצרת החקלאית, מפעלי התעשייה וחממות ההייטק של האזור הם חלק חשוב בפיתוח ההתיישבות, ואנו גאים לתרום לכלכלה הישראלית ולהתקדמות הטכנולוגית בישראל".