לראשונה: מזכיר המדינה האמריקאי ביקר ביהודה ושומרון

מזכיר המדינה פומפאו המבקר בישראל נחת ביקב פסגות, בביקור ראשון והיסטורי של שר חוץ אמריקאי ביישוב יהודי ביהודה ושומרון. נתניהו: "תודה לך על תרומתך יקרת הערך לביטחונה של ישראל. מקווים לראותך בשנה הבאה בירושלים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/11/20 12:44 ג בכסלו התשפא

לראשונה: מזכיר המדינה האמריקאי ביקר ביהודה ושומרון
מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, צילום: Hadas Parush/Flash90

היסטוריה קטנה ביהודה ושומרון. מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, המבקר בימים אלה בישראל, נחת לפני הצהריים (ה') עם מסוקו ביקב פסגות שבאזור התעשייה שער בנימין, וקיים שם ביקור רשמי. יש לציין כי זהו הביקור הראשון של נציג אמריקאי בדרך מהסוג הזה ביישוב יהודי ביו"ש.

במהלך הביקור ביקב פסגות, הוענקו למזכיר המדינה האמריקאית, מטבע עתיק שנמצא במערות גידול יין ועליו כתב עברי קדום, וכן העתקים של ההצהרות החשובות בהיסטוריה של העם היהודי: הצהרת כורש, הצהרת בלפור וההצהרה של פומפאו עצמו על עמדת הממשל האמריקאי כלפי ההתיישבות הישראלית ביו"ש. שלוש ההכרזות ההיסטריות קושרות באופן נצחי את הקשר בל יינתק בין ארץ ישראל לעם ישראל.

לפומפאו חיכו במקום מפגינים מטעם ארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו', שהחזיקו שלטים נגד מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. 

מוקדם יותר נפגש מזכיר המדינה עם ראש הממשלה בירושלים. נתניהו הודה לפומפאו, שיסיים בקרוב את תפקידו, עם כניסתו של ממשל ביידן לכהונה, ואמר כי "תחת מנהיגותך ב- CIA ובמחלקת המדינה, חיזקת את הברית בין ישראל לארצות הברית. בתקופת כהונתך ב- CIA, שיתוף הפעולה המודיעיני נעשה חזק מאי פעם, מה שהגביר את הביטחון של שתי המדינות שלנו.

"תחת מנהיגותך במחלקת המדינה, נציגיה של ארצות הברית באו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים הגנו על ישראל באופן בלתי מתנצל, ללא הצטדקויות או תקינות מלאכותית, פשוט הגנו על ישראל – הגנו על מה שצודק והגנו על מה שנכון. ארצות הברית עמדה בנחישות מול עיוות הצדק בבית הדין הפלילי הבינלאומי. אני רוצה להודות לך על מעורבותך האישית בכל הדברים האלה. כל מה שמניתי מערב את תרומתך האישית גם כן. ארצות הברית גם דחתה את ההנחות לגבי המעמד החוקי של הקהילות הישראליות ביהודה ושומרון. 


(פגישת נתניהו ופומפאו, הבוקר)

"הודות למאמציך האדירים, להוציא לפועל את קמפיין 'מקסימום לחץ' של הנשיא טראמפ, הופעל לחץ על איראן וראינו ירידה בכמות התמיכה שהם מעניקים לגרורותיה השונות באזור. שתים עשרה הנקודות שלך קבעו את הסטנדרט למה שאיראן צריכה לעשות אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמו מדינה נורמלית. אלה שטוענים ש-12 הנקודות שלך הן לא הכרחיות או לא מציאותיות פשוט רוצים לתת לאיראן פטור. פטור מהרקורד הזוועתי של איראן בכל הנוגע לזכויות אדם, פטור מתמיכתה של איראן בטרור, פטור מתוקפנותה של איראן באזור, פטור מפיתוח הטילים המסוכן של איראן, וגרוע מכל, פטור מתכניתה של איראן לפתח נשק גרעיני במטרה מפורשת להשמיד את ישראל ולכבוש את המזרח התיכון. העריצים של טהראן לא ראויים לפטורים. 

"על כל זה ועוד, ישראל אסירת תודה לך. אני אסיר תודה לך. תודה לך מייק על הידידות הנהדרת שלך ועל תרומתך יקרת הערך לברית ביננו ולביטחונה של ישראל ולהרחבת מעגל השלום. תודה לך ידידי, ואנו מקווים לראותך שנה הבאה בירושלים".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ הודה לפומפאו: "הביקור הוא אות למחויבות והידידות בין ההתיישבות לבין ידידיה של ישראל בארצות הברית ובממשל האמריקני. אנחנו מודים לממשל על עמידתו לצד טובתה של מדינת ישראל, העם היהודי וארץ הקודש".