שר המודיעין בהר חברון: "נגמר העידן שבו יהודה ושומרון היא בן חורג"

השר אלי כהן סייר היום במועצה האזורית הר חברון. בעת הביקור הציג השר תכנית חדשה שיזם משרד המודיעין, ומטרתה לגייס בנות אולפנה לשירות טכנולוגי בתחומי הסייבר וההייטק במוסד ובשב"כ. ראש המועצה: "הפריפריה אינה עוד שקופה בעיני מקבלי ההחלטות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/11/20 21:57 כב בחשון התשפא

שר המודיעין בהר חברון: "נגמר העידן שבו יהודה ושומרון היא בן חורג"
צילום: דוברות הר חברון

שר המודיעין אלי כהן ומנכ"ל משרדו רונן הרלינג סיירו היום (ב') במועצה האזורית הר חברון. במהלך הסיור צפה השר על האתגר המרכזי איתו מתמודדת המועצה, והוא היקפי הבניה הערבית הלא חוקית באזור. בתצפית סמוך ליישוב אביגיל, הצביע פקח הקרקעות של המועצה על מאות מבנים לא חוקיים שנבנים בשיטתיות בהובלת הרשות הפלשתינית ובמימון מדינות אירופה בשטחי C. לצד הבתים נפרצים ונסללים כבישים, מונחים תשתיות מים וחשמל והכל בניגוד לחוק וללא אכיפה אפקטיבית. 

דקות לפני תחילת הביקור עודכן ראש המועצה יוחאי דמרי, כי עליו להיכנס לבידוד מונע זאת לאחר שליווה לאחרונה לסיור בהר חברון, את השר אופיר אקוניס שנמצא היום חיובי לנגיף. ראש המועצה ביקש מהשר, בפגישת זום, לפעול כחבר קבינט לשינוי המצב וזירוז לקיחת האחריות בה החלה המדינה על המתרחש בשטח לפני שיהיה מאוחר.

צילום: דוברות הר חברון

 

בפגישת הזום שהתקיימה במועצה, שיתף השר כהן בתכנית פורצת דרך שיזם משרד המודיעין במטרה לגייס בנות אולפנה לשירות טכנולוגי בתחומי הסייבר וההייטק במוסד ובשב"כ. לדבריו הגופים הביטחוניים זקוקים לנוער מצטיין והמשרד מציע תכנית קידום והכשרה לבנות בתיכון שימשיכו לשירות לאומי ויהיו עתודה מקצועית בחוד החנית של הגופים הביטחוניים בישראל. בכך גם יוכלו לצאת לאחר השירות עם הכשרה ומקצוע מתגמל כזה עם ביקושים גבוהים בשוק האזרחי. 

יוחאי דמרי הודה לשר על התכנית המבורכת והבטיח לקדמה במועצה, עוד אמר כי: "המחויבות הגדולה של ידידי השר אלי כהן להתיישבות ולהר חברון מגובה בעשיה רבה, אנו חבים לו רבות על תמיכתו כשר הכלכלה בהנעת אזורי התעשייה, מנוף הצמיחה המרכזי שמפתחת המועצה. תכנית הסייבר לבנות האולפנה שהוצגה לנו היא כלי נוסף עבורנו לפיתוח היצע ומצוינות חינוכית. הפריפריה אינה עוד שקופה בעיני מקבלי ההחלטות".   

שר המודיעין ח"כ אלי כהן אמר בביקור כי על הממשלה להאיץ את פיתוח אזורי התעשייה ביהודה ושומרון: "נגמר העידן שבו יהודה ושומרון היא בן חורג. כפי שפעלתי כשר הכלכלה לקדם אזורי תעשייה ופרויקטים מגוונים ביהודה ושומרון, כך אני פועל גם כשר המודיעין. דווקא כעת, עלינו להאיץ את הפיתוח והבנייה של מגורים ואזורי תעשייה, לטובת שיפור איכות החיים של התושבים וביטחון מדינת ישראל."