יוסי דגן לאוונגליסטים: "אין לנו זכות לוותר על סנטימטר אחד מארץ ישראל"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, בראיון לרשת CBN האוונגליסטית הנפוצה בארה''ב: "טראמפ הוא הנשיא האמריקאי הטוב ביותר לישראל, אך צריך את עזרתכם שהמפה תכלול כל הישובים ואתרי התנ"ך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/20 09:50 ח בתמוז התשפ

יוסי דגן לאוונגליסטים: "אין לנו זכות לוותר על סנטימטר אחד מארץ ישראל"
יוסי דגן מתדרך בכירים אוונגליסטים בשומרון, צילום: רועי חדי

רגע לפני תאריך היעד, ה-1 ביולי,התראיין ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לרשת CBN, תחנת הטלוויזיה הנפוצה ביותר בארה''ב בקרב האוונגליסטים. בראיון אמר דגן כי  טראמפ הוא הנשיא האמריקאי הטוב והידידותי ביותר אי פעם לישראל, אולם לצד זאת זאת הדגיש כי מדינת ישראל אינה יכולה לצאת נגד ההבטחה האלוהית לעם היהודי לרשת את ארץ ישראל. 

"ארץ ישראל היא מתנה מאלוקים לעם ישראל" - אמר דגן לחדשות CBN - "אך זו לא רק מתנה או הבטחה של הנביאים, זו גם חובה. חובה כלפינו וחובב כלפי כל אדם הגון בעולם לסייע לנו בזה.
אין לנו זכות לוותר על סנטימטר אחד מארץ ישראל. לאף אדם בעולם אין את הזכות לדרוש מאיתנו לוותר על סנטימטר מארץ התנ"ך".

בנוסף הדגיש בראיון לערוץ הנפוץ ביותר אצל הקהל האוונגליסטי: "אנחנו הדור שזכה לקיים את נבואות ירמיהו, עמוס, ויחזקאל שחזו את חזרת העם היהודי לארצו לאחר אחפיים שנות גלות וההתיישבות המתחדשת - במיוחד בירושלים, ביהודה ובשומרון. הריבונות זה דבר עצום" - אמר דגן "התושבים שלנו חיים 53 שנה תחת משטר צבאי, ובוודאי זה לא נכון ולא הגון ולא ערכי שאנחנו לא מכריזים שהמקום הקדוש הזה שלנו. הציפייה שלנו שיהיה גיבוי של הנשיא טראמפ להחלת הריבונות בצורה מלאה ביהודה ושומרון, ללא הקמת מדינת טרור וללא הפקרת ישובים או ויתור על חלקי ארץ ישראל".

בעיני דגן הסמכות להחלטה היא בידי ראש הממשלה נתניהו: "תושבי ישראל בחרו בראש הממשלה נתניהו, כדי שיצעיד את ההתיישבות קדימה ויחיל ריבונות. טראמפ הוא נשיא אוהב ישראל והוא טוב למדינת ישראל ואנחנו צריכים את העזרה שלכם כדי לחזק אותו לתת את הגיבוי להחיל את הריבונות ולא לפגוע בהתיישבות ובבניה של ו ביהודה ושומרון - שזה הדבר הכי חשוב וזה קיום של דברי הנביאים".

דגן הסביר בראיון את החששות ואת הקוין האדומים:"אסור בהחלט להקפיא בנייה במקומות היהודיים החשובים מהמקרא כמו הר ברכה של פסגת גריזים, אלון מורה - היכן שאברהם הגיע כשנכנס לארץ, חברון עיר האבות, שילה מקום המשכן, קבר יוסף, מבוא דותן וחרמש במעח עמק דותן - ויתר המקומות הקדושים והחשובים ביותר לעם היהודי. לומר שלא נבנה פה יוביל לכך שיהודים לא יבואו לחיות כאן. אנחנו בהחלט לא רוצים את המצב הזה. אסור להגיע למצב של מתן לגיטימציה להקמת מדינה זרה בלב הארץ ואסור שהישובים והמרחבים לא יהיו במפה. אין לנו רשות לוותר על סנטימטר, ואתם יוכלים לעזור שההתיישבות תתחזק ומדינץ ישראל תתחזק - עם ריבונות, אהל ריבונות מלאה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן