ממשלת ישראל אישרה את הקמת "רמת טראמפ" ברמת הגולן

ראש הממשלה נתניהו אמר על חשיפת שלט היישוב החדש על שמו של נשיא ארה"ב כי "זהו אקט של התיישבות ושל ציונות ראשון במעלה. אנחנו גאים על כך שיש לנו את ההזדמנות גם להקים את היישוב, וגם לתת כבוד לידיד גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/19 17:19 יג בסיון התשעט

ממשלת ישראל אישרה את הקמת "רמת טראמפ" ברמת הגולן
נתניהו, שגריר ארה"ב וראש מועצת הגולן בטקס הסרת השלט, צילום: מתי שטרן. דוברות שגרירות ארה"ב בישראל

לאחר הצהרת ראש הנממשלה בנימין נתניהו כי יישוב ברמת הגולן ייקרא על שמו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התכנסה הערב (א') הממשלה לישיבה מיוחדת, במהלכה תאושר ההחלטה באופן רשמי.

"אנחנו ביום היסטורי", אמר נתניהו בפתח הידיבה והוסיף, "אנחנו הולכים לעשות שני דברים - להקים יישוב חדש ברמת הגולן, דבר שלא נעשה כבר שנים רבות. זהו אקט של התיישבות ושל ציונות ראשון במעלה"

"הדבר השני הוא לכבד את ידידנו, ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל - את הנשיא דונלד טראמפ, שהכיר לאחרונה בריבונות של ישראל ברמת הגולן. הוא המנהיג הבינלאומי הראשון שעשה זאת, הוא קרע את המסכה מעל כל מסך הצביעות הזה, שלא מכיר במובן מאליו. אנחנו גאים על כך שיש לנו את ההזדמנות גם להקים את היישוב, וגם לתת כבוד לידיד גדול". 

נתניהו ופרידמן בישיבת הממשלה

נתניהו ופרידמן בישיבת הממשלהצילום: דוברות שגרירות ארה"ב

טראמפ ונתניהו.

טראמפ ונתניהו.צילום: פלאש 90. קובי גדעון

לפני כחודש נחשף כי היישוב שיוקם יהיה סמוך לקלע שבצפון הרמה. בישיבת הממשלה בחודש מאי אמר נתניהו: "איתרנו נקודה בגולן שבה יוקם יישוב טראמפ ואנחנו מתחילים את ההקמה, אני אביא את אישור היישוב לממשלה הבאה".

מהלך הממשלה מהווה אות הוקרה ותודה טראמפ, שממשלו הכריז על הכרתו בריבונות ישראל ברמת הגולן. בישיבה החגיגית משתתף גם שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן.

"אם היו מספרים לי לפני 42 שנים, כשהייתי ממקימי היישוב חיספין, שאשתתף בישיבת הממשלה ובטקס ההכרה האמריקאית ברמת הגולן - הייתי אומר 'עוד חזון למועד'. עכשיו החזון התגשם. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, אמר סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

בן דהן עם פרידמן

בן דהן עם פרידמןצילום: דוברות סגן שר הביטחון

אולם לא כולם התרגשו מהמלך הצפוי ויש מי שכינה אותו "ישראלבלוף". ח"כ מבי האוזר מכחול לבן, ולשעבר מזכיר הממשלה, אמר כי מדובר בלט יותר "מתרגיל יח"צ". לדבריו, "מי שיקרא את האותיות הקטנות ב'החלטה ההיסטורית' הזו יבין שזו לא יותר מהחלטת דמה בלתי מחייבת (Fake policy).
אין תקצוב, אין תכנון, אין מיקום ליישוב ואין באמת החלטה מחייבת להוציא לפועל את הפרוייקט. אבל, העיקר שהתעקשו להחליט על שם ליישוב הדמה".

עוד הוא אמר: "נקווה שהנשיא טראמפ לא יודע שעושים שימוש בשמו לצורך תרגיל ביחסי ציבור.
ראש הממשלה חייב להחליט האם הוא באמת רוצה להקים יישוב חדש ולהעמיק את שורשינו ברמת הגולן או שמא הוא מסתפק ביצירת מציאות מדומה לצרכי הזדמנות צילום. ההתיישבות בגולן מוקפאת. אחרי 52 שנים באזור יש רק 25,000 ישראלים בגולן וקצב גידול האוכלוסייה אפסי. לא כך פועלת ממשלה שרוצה ליישב את הגולן".