כמו ברוסיה: הרב יוסף שלל את זהותם היהודית של עולי ברית המועצות

עו"ד אנה רובינזון מסבירה עם אלו קשיים נאלצים עולי ברית המועצות להתמודד ברוסיה כיהודים ועם אלו התמודדויות היו להם בארץ כרוסים

חדשות כיפה עו"ד אנה רובינזון (גורביץ') 07/01/20 16:40 י בטבת התשפ

כמו ברוסיה: הרב יוסף שלל את זהותם היהודית של עולי ברית המועצות
עו"ד אנה רובינזון (גורביץ'), צילום: באדיבות המצולמת

נולדתי במוסקבה עליתי לארץ עם משפחתי בשנת 1992, אני בוגרת אולפנה, שירות לאומי, מדרשה ובר אילן- ילדה טובה בני עקיבא. האמת שכבר מזמן לא הצביעו עלי בכיתה ואמרו "רוסיה מסריחה", גם ברחוב כבר תקופה שלא צעקו לי "רוסיה זונה", מזה זמן שאיש לא הציע לי באדיבות לחזור לרוסיה... ואז באו הבחירות, ויחד איתן התעמולה של ש"ס, קשים עולי ברית המועצות על הרב הראשי כספחת.

דבריו של הרב הראשי, יצחק יוסף, תפסו אותי בדיוק באמצע ההתרגשות משלטי ה"סנובים גודם" שנתלו על חלק מסניפי בני עקיבא התנועה בה גדלתי והדרכתי, והנחיתו אותי חזק חזק חזרה למציאות המשוסעת שלנו פה. דבריו אלה, מצטרפים לדבריו של אריה דרעי מסבב הבחירות הראשון, והם המשך ישיר של קמפיין ה"כוכבית גיור" הזכור לרע. כמו קריקטורה אנטישמית על יהודים עם אף גדול, שמלווים בריבית ושולטים בעולם, ככה מצייר אותנו, הראשון לציון, כגויים גמורים, קומוניסטים, שהועלו לישראל בידי מאן דהו בכדי לפגוע במפלגות הדתיות.

אני, ההורים שלי, שירנסקי, אדלשטין, נודל, אסירי ואסירות ציון, מיליון וחצי אנשים שחיים פה מעל 25 שנה, אנחנו פה "לצערו הרב" של דרעי, הסתננו לפה, באנו "להזדנב" והכל כמובן כחלק מקונספירציה פוליטית להצביע נגד ש"ס. כל מי שהיה ז'יד- "יהודון" ובוגד ברוסיה, הרי הוא גוי גמור, קומיניסט, מסתנן, בישראל... "העלו אותם לארץ שיהיה משקל נגד החרדים" , טוען הרב הראשי.

הערבים אולי באו באוטובוסים – אבל הרוסים, הם כבר נהרו לקלפיות במטוסים! ישבו להם אסירי ציון בסיביר וחלמו על היום בו יעלו לירושלים – והכל כדי לממש את חזונם "להצביע למפלגות אנטי דתיות". 

"העלו אותם לפה" משל מדובר בייבוא של סחורה פוליטית זולה ולא באנשים שחלמו על מולדת, שהשאירו מאחור חיים שלמים, דוקטורים, פרופסורים, אומנים, אקדמאים, שהיו מוכנים להיות שומרים בקנין, מנקות וקופאיות בסופר, שילדיהם לא רק מתגייסים לצבא, אלא גם לצערינו ממלאים את החלקות הצבאיות, והנה תמיד יש מי שרוצה לקבור את כולנו מחוץ לגדר.

לפני הבחירות הקודמות הכריז דרעי "שמשרד הפנים מבצע בדיקות DNA לעולים מברית המועצות", כמו אב המתכחש לבנו! הדרישה המשפילה לבדיקות dna מופנית לאזרחי המדינה, מי שכבר הוכר כיהודי ולעיתים גם כלפי מי שכבר עבר את ההליך המשפיל - של בירור יהדות, במסגרתו הם נדרשו להוכיח שאין להם אחות והשאחות לא גויה ושסבתא שלהם יודעת יידיש ולא היתה בלונדינית חלילה ושאין להם שם שהרבנים לא יודעים לבטא.

מיותר לציין שההליכים המבזים האלו הם מנת חלקם של עולי ברית המועצות וצאצאיהם בלבד! דרעי שאף הוא אינו יליד הארץ, לא נדרש מעולם להוכיח את יהדותו, לא בקשו ממנו תעודת לידה של סבתא שלו, ולא בדיקת dna.

הרב הראשי, יצחק יוסף, מלין על כך שעולי חבר העמים הם "אנטי דתיים", מעבר להכללה שבאמירה זו, לא תאמינו אבל רוסים – דתיים יש חיה כזו, נשאלת השאלה מאיפה מגיעה אותו אנטי?

והתשובה די ברורה, אנשים שחיו תחת שילטון קומוניסטי שנים רבות, כשהדת הוצאה אל מחוץ לחוק והאל היחיד שהותר להאמין בו היה המפלגה הקומוניסטית, שהיו אזרחים סוג ב' ברוסיה בהיותם יהודים, עולים לארץ ומגלים כי עתה הם אזרחים סוג ב' בהיותם רוסים וגם זהותם היהודית נשללת מהם. בכל מפגש עם הממסד הדתי- שבראשו עומד הרב יצחק יוסף, ממסד זה לא רק שאינו מבקש לקרב רחוקים אלא יורק בפרצופם, מבזה אותם, חושד בהם, שולל מהם את חזקת הכשרות השמורה לכלל ישראל, מהלידה עד הקבורה מי שהיה ז'יד ובוגד שם פה הוא גוי קומוניסט.

כעורכת דין כבר נתקלתי בפסקי דין רבניים בהם כחלק מהליכי גירושין נערכת באופן יזום בדיקת יהדות למי שכבר הוכיח את יהדותו, וכבר נתקלתי ב"ביטול יהדות" למפרע של אישה ילדיה אחיה ואימה. האם הלבנת הפנים הקולקטיבית הזו למיליון וחצי אזרחים, תגרום לעולים להצביע למפלגות הדתיות?! איך ייתכן ששר פנים ורב ראשי ידברו כך, ולא רק ידברו אלא גם יקדמו מדיניות גזענית ומפלא כלפי מיליון וחצי אזרחים?!

לא נותר לי אלא להפנות את הרב הראשי לדברי אביו, הרב עובדיה יוסף ב שו"ת יביע אומר חלק ז, אה"ע סימן א: "הנה ראיתי לנכון לדון בענין העליה החדשה מברית המועצות, אשר זכינו לה עתה בחסדי השם יתברך, לקרוא לשבויים דרור, ולהוציא אסירים בכושרות, מאחרי מסך הברזל שהיו נתונים בו זה למעלה משבעים שנה, תחת שלטון קומוניסטי אכזר ועוין, והנה הנם עולים לציון בהמוניהם לאלפים ולרבבות."

בהמשך דבריו קובע הרב עובדיה יוסף כי "מעיקר הדין העולים מרוסיה ומצהירים שהם יהודים, נאמנים הם...". כך גם היה זה הרב עובדיה יוסף שהכיר בגיור הצבאי כחלק מראיית העולים שאינם יהודים ע"פ ההלכה כזרע ישראל, כבנים ששבים הביתה. איפה זה ואיפה בדיקות הDNA , בירורי היהדות והגידופים של ש"ס.

הציבור בישראל לא יכל להפנות את הראש הצידה, לחשוב שהדברים לא נוגעים לו, שזה איזה קטטה מקומית בין ישראל ביתנו לש"ס. בית המקדש לא נחרב על קמצא ובר קמצא, הוא נחרב על חכמים שישבו שם ולא מחו- משמע שהדבר היה נוח להם. "הואיל והוו יתבי רבנן ולא מחו ביה ש"מ קא ניחא להו". כולנו צריכים להרגיש מאוד מאוד לא בנוח.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן