הסרוגים צריכים להצביע לליכוד, לא למפלגות נישה

עו"ד גרשון מסיקה: "בני הציונות הדתית המשרתים בצבא לצד חילונים יודעים להבין היטב שמתחת לקסדה לא רואים אם יש לך כיפה או אין ועדיין יאמרו להם שצריך מפלגה משלהם"

חדשות כיפה עו"ד גרשון מסיקה 02/08/22 19:29 ה באב התשפב

הסרוגים צריכים להצביע לליכוד, לא למפלגות נישה
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המערכת הפוליטית על סבבי הבחירות הבלתי נגמרים שלה, טלטלה בשנים האחרונות את מדינת ישראל כולה. המצרך המבוקש ביותר כיום הוא יציבות. לצד בעיותיה ואתגריה של מדינת ישראל, לצד הנושאים שמעסיקים את אזרחי ישראל, בסוף אם אין יציבות, אין אפשרות לקדם מדיניות.

במשך שנים רבות ניטש ויכוח בתוך מגזר הציונות הדתית, שגדלתי, התחנכתי ובגרתי לתוכו, האם נכון לו להיות מיוצג כמפלגה סקטוריאלית-נישתית, או להיות חלק ממפלגה גדולה, יציבה וחזקה, שבמשך שנים ארוכות גם היתה מפלגת שלטון. ובאמת, דתיים לאומיים רבים רואים בליכוד את ביתם הפוליטי.

"הבעיה - הציונות הדתית רואה בעצמה סקטור"

אך רבים מבני ובנות הציונות הדתית עוד מסתכלים בערגה על הרצון לשמר מסגרת פוליטית שתייצג אך ורק את הציונות הדתית, בדומה למפלגות מגזריות אחרות - חרדיות וערביות, על מנת לקדם את הצרכים הסקטוריאליים שלה. הבעיה מתחילה בכך שהציונות הדתית עוד רואה בעצמה כסקטור, במקום להבין שהימים הם ימים אחרים.

הציונות הדתית לוקה בבעיה קשה. היא מדברת גבוהה גבוהה על "כלל ישראל" ועל הרצון לחבר קהלים, אך ברגע האמת מתכנסת חזרה לנישה הפוליטית המיושנת. ילדיה משרתים בצבא לצד חילונים ומסורתיים, והם יודעים להבין היטב שמתחת לקסדה לא רואים אם יש לך כיפה או אין, ועדיין, יאמרו להם שצריך מפלגה משלהם.

עוד גרשון מסיקה

עוד גרשון מסיקה צילום: דוברות

"צריך להיות חלק ממפלגה שהיא כלל ישראל באמת"

חבריי וחברותיי לציונות הדתית, הליכוד הוא הבית של כלל ישראל. אני איש ליכוד מאז ומתמיד, גם כשהיה קשה, וגם כשזה לא היה טרנד, וגם כיום, שהמפלגה בשיא כוחה בסקרים, ברוך ה'. וכמגזר שפעיל ופועל, ויוזם ועושה עבור כלל עם ישראל, ההיגיון אומר שצריך להיות חלק ממפלגה שהיא כלל ישראל באמת. חילונים ודתיים, מסורתיים וחרדים. הליכוד כשמו כן הוא, היכולת שלנו ללכד תחת הפלטפורמה הפוליטית הזו כמה שיותר חברי המחנה הלאומי שמאמינים במסורת ישראל, בעם ישראל ובארץ ישראל.

ממשלת לפיד תקעה בשנה האחרונה את יהודה ושומרון. היא עצרה את תכניות פיתוח הכבישים, תקעה את התשתיות ואת פיתוח היישובים והמתיישבים. הדרך היחידה להתניע מחדש ולקדם ביתר שאת את ההתיישבות בכל מרחבי יהודה ושומרון היא רק דרך מפלגה גדולה ויציבה, שורשית וחזקה שיש לה את הכלים ואת ההבנה כיצד לעשות את זה. הליכוד הוכיח את נאמנותו להתיישבות, ואני מאמין שאת התכניות הגדולות שאני מתכנן ליו"ש, הפעם מתוך הכנסת, אני וחבריי בליכוד נקדם בכנסת הבאה בכל הכוח.

 

עו"ד גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון לשעבר, מתמודד במספר 325 למשבצת יו"ש בליכוד