בן גביר שוב עושה סיבוב ציני - הפעם על הפריפריה

יו"ר עוצמה יהודית הכריז כי הוא דורש מנתניהו להתמנות לתפקיד "השר לביטחון הנגב והגליל" בתמורה לתמיכתו בהקמת הממשלה העתידית. אך המשרד שהמציא בן גביר, רק מחדד לתושבי הפריפריה מה באמת עומד מאחורי כוונותיו, ולמה כל זה הוא למעשה סיבוב על חשבונם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/03/21 21:07 ד בניסן התשפא

בן גביר שוב עושה סיבוב ציני - הפעם על הפריפריה
"יעשה פה סדר". הקמפיין של בן גביר בצפת, צילום: David Cohen/Flash90

פחות משבוע לבחירות, והפוליטיקאים שולפים את הטריקים האחרונים שנשארו להם בשרוול בניסיון להשיג כל קול אפשרי. אחת השיטות הכי נפוצות היא להגיע בימים אלה לשוליים של החברה הישראלית, הפריפריה, שמוזנחת במשך כל השנה, ולפזר שם הבטחות רבות. 

אחת הדוגמאות הבולטות היא ההתבייתות של רשימת הציונות הדתית בכלל, ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר בפרט, על המצב בנגב ובגליל, או אם נהיה יותר ספציפיים – תושבי הנגב והגליל, ואם נרצה לדייק בלשוננו ממש, אז תושבי ישראל הבדואים והערבים בצפון ובדרום.

רק לפני ארבעה ימים אמר בן גביר כי הוא יציב לנתניהו דרישה לתמיכתו בקואליציה, וכך הוא אמר לרינה מצליח: "אני נמצא אחרי חודש בו באים אליי חיילים בנגב, ואומרים לי 'אנחנו נכנסים לשטחי אש שלנו - ויש שם אנרכיה מוחלטת', נשים שהולכות לג'וגינג - מטרידים אותן. בצפון, ולא רק בדרום, לוקחים פרוטקשיין מבעלי העסקים. ולכן אני אומר כאן לראשונה - אני מתכוון לבקש מנתניהו להיות השר לביטחון הנגב והגליל. צריך להחזיר את הביטחון לנגב ולגליל. מה שהולך שם זה מערב פרוע. מישהו צריך לטפל בזה - וזה אני".

ברשותכם, נתעכב על התפקיד אותו דורש יו"ר עוצמה יהודית: השר לביטחון הנגב והגליל. המינוח המדויק בו השתמש בן גביר קצת חמק מעינינו, והמוח שלנו (וגם כלי התקשורת), תיקנו אוטומטית לשר לענייני הנגב והגליל, אבל לא, איתמר בן גביר, מספר 3 ברשימת הציונות הדתית, לא התבלבל, הוא יודע בדיוק למה הוא התכוון, וככה הוא מציין גם בפרסומי הקמפיין שלו שהחלו לצוץ בערי הנגב והצפון.

בן גביר רוצה להיות שר הביטחון של הנגב והגליל. לא מעניין אותו להיות "השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל", כפי שהמשרד המקורי נקרא. ליו"ר עוצמה יהודית לא אכפת מפתיחת בית חולים שני בנגב, הוא רק רוצה לפתוח יחידה לאכיפת הבנייה הלא חוקית של הכפרים הבדואים. הוא לא רוצה לדון בצורך של שדה תעופה בנבטים או בעמק יזרעאל, זה ישעמם אותו, הוא יעדיף להתעסק במלחמה בפרוקטשיין, זה מצטלם הרבה יותר טוב, עם כל הרובים מסביב והאקשן.

נכון, יש בעיות של משילות ובטחון אזרחי בפריפריה, וצריך לטפל בהם, אבל הם רק נקודה אחת, סעיף אחד מתוך רשימה שלמה של דברים שצריך לעשות ולשפר ל-2.8 מיליון התושבים שגרים בצפון ובדרום, החל משיפור תשתיות עירוניות ובין עירוניות, ועד מקומות תעסוקה, תחבורה, חינוך ובריאות, ועוד כהנה וכהנה דברים שככל הנראה, לא כל כך מעניינים את בן גביר.  

הרצון של יו"ר עוצמה יהודית לנפנף בדגל המשילות עם סיסמת "בן גביר יעשה פה סדר", הוא רק רצון להיתפס כשריף, כאבו עלי שילחם ברעים בקרב אקדחים, בתקווה להמשיך לדרכו אל עבר האופק. אז כדי שלא תהיה אי הבנה, ולפני שתזרוק עוד כסף על שלטים בבאר שבע ובכרמיאל: איתמר בן גביר, תושבי הנגב, הגליל והגולן, רוצים פיתוח לטווח הארוך, ולא קבלן חד פעמי שרק בא לעשות עליהם סיבוב בדרך לכנסת.