מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש ממשלת בריטניה נחת בארץ, חוסלה אלמנתו של מייסד חמאס

הרכבת המדינית ממשיכה: רישי סונאק נחת בישראל | במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף בעזה ובלבנון - ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" וחברת הלשכה המדינית של חמאס חוסלו ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 09:34 ד בחשון התשפד

ראש ממשלת בריטניה נחת בארץ, חוסלה אלמנתו של מייסד חמאס
הפצצות צה"ל בעזה, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

היום ה- 13 למלחמת חרבות ברזל: כשבועיים חלפו מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, וצה"ל ממשיך גם היום (ה') להפציץ בעזה ובלבנון. צה"ל השמיד הלילה (ה') תשתיות טרור ברצועת עזה וחיסל בהכוונת שב"כ בכירים ופעילים מארגוני הטרור השונים, ביניהם ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח. על פי דיווחים פלשתיניים, נהרגה בהפצצות צה"ל גם "האישה הראשונה של חמאס", ד"ר ג'מילה א-שנטי.

במקביל ללחימה בשטח, ישראל נלחמת גם בחזית המדינית. לאחר שאתמול נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקר בישראל, היום נחת בישראל ראש ממשלה בריטניה, רישי סונאק. סונאק צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם נציגי משפחות החטופים.

מעל 1,300 בני אדם נרצחו מתחילת המלחמה, ומשרד הבריאות מעדכן על 309 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להיום. מהם 80 קשה, 159 בינוני ו-70 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,629 פצועים, מהם: 12 אנוש, 279 קשה, 764 בינוני, 3,188 קל, 239 חרדה ו-145 בהערכה רפואית.

רישי סונאק

רישי סונאק, צילום: shutterstock

חיסולי בכירים ומחבלים בעזה

כאמור, על פי דיווחים זרים במהלך הפצצות צה"ל ברצועת עזה נהרגה, ד"ר ג'מילה א-שנטי, אלמנתו של מייסד חמאס עבד אל-עזיז א-רנתיסי. א-שנטי כיהנה כחברת הלשכה המדינית כחברת מועצה של ארגון הטרור חמאס. ב

נוסף, מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ, חיסלו את ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח, ראפת חרב חסין אבו הלאל. במהלך הלחימה, חוסלו שורת פעילים המשתייכים לכוח הנח'בה של חמאס, שהוביל את הפשיטה האכזרית ליישובי עוטף עזה - ומעל לעשרה מחבלים חוסלו בתקיפה ממוקדת של מטוסי קרב.

הושמדו מאות תשתיות טרו

מלבד זאת, במהלך היממה האחרונה צה"ל, בהכוונת שב"כ, השמיד מאות תשתיות טרור של חמאס, מתוכן עשרות שנתקפו בשכונת ס'געיה. מאות תשתיות הטרור שהותקפו כוללות עמדות שיגור טילי נ"ט, פירי מנהרות, תשתיות מודיעין, חמ"לים מבצעיים ומפקדות נוספות. בנוסף הותקפו עשרות עמדות שיגור טילי מרגמות שרובן הושמדו באופן מיידי לאחר ששיגרו לעבר ישראל. בנוסף הותקפו עשרות עמדות שיגור טילי מרגמות שרובן הושמדו באופן מיידי לאחר ששיגרו לעבר ישראל.