מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: ישראל הסכימה להפסקת אש זמנית בדרום הרצועה. בישראל ובחמאס מכחישים

בשעות האחרונות דווחו מספר גופי תקשורת זרים כי מעבר רפיח יפתח ליציאת אזרחים זרים מהרצועה והכנסת סיוע הומניטרי למספר שעות. לשכת רה"מ: מכחישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 09:15 א בחשון התשפד

דיווח: ישראל הסכימה להפסקת אש זמנית בדרום הרצועה. בישראל ובחמאס מכחישים
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל מלחמת חרבות ברזל, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

לאחר שישראל חידשה את אספקת המים לדרום רצועת עזה, לשם התפנו עד כה כ-600 אלף מתושבי צפון הרצועה, בתקשורת הבין לאומית דיווחו כי הבוקר (ב') בשעה 9:00 צפויה להיכנס הפסקת אש למספר שעות, במהלכה יפתח מעבר רפיח כדי לאפשר יציאת אזרחים זרים מרצועת עזה ולצורך הכנסת סיוע הומניטרי. אולם בישראל לא אישרו את המידע, והבהירו כי הדיווח שגוי. גם בחמאס הכחישו שהיו מגעים להפסקת אש הומניטרית. בן גביר דרש: כל הקלה הומניטרית תובא לאישור הקבינט הביטחוני.

"אסור להסכים למתן סיוע חד צדדי אך ורק לתושבי עזה. איננו רשאים להפקיר את חטופינו"

מספר אישי ציבור בישראל הביעו זעם על הדיווח וטענו אין להעביר סיוע ההומניטרי לעזה כל עוד חטופים ישראלים עדיין מוחזקים בידי חמאס. אביגדור ליברמן, כתב בטוויטר: "לפני שהסיוע ההומניטרי מגיע לתושבי עזה, נציגי הצלב האדום חייבים לבקר אצל החטופים הישראלים ולוודא שהם מוחזקים בתנאים ראויים כפי שמחייב החוק הבינלאומי", לדבריו: "רק לאחר מכן אנו יכולים לאפשר העברת סיוע הומניטרי לעזתים. אסור להסכים למתן סיוע חד צדדי אך ורק לתושבי עזה. איננו רשאים להפקיר את חטופינו".

מודעות, חטופים

מודעות, חטופים צילום: Yossi Zamir/Flash90

גם טלי גוטליב צייצה: "הנהגה שמרחמת על מפלצות שטבחו בנו לא ראויה להנהיג. הפסקת אש למספר שעות היא כניעה היא חולשה היא השפלה. הכל מי שלקח חלק בהחלטה ההזויה הזו הוא פחד".

נציין כי ההתקלות במהלכה נהרגו רס"ן בניה שראל וסמ"ר ליאל גדעוני ז"ל, ונחטף ונהרג גם סג"מ הדר גולדין ז"ל על ידי מחבלי חמאס במלחמת צוק איתן - התרחשה בעת שנכנסה לתוקף הפסקת אש בין הצדדים השונים.

מלשכת רה"מ נמסר : אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים.