מעל 300 נרצחים ו-1864 פצועים: מטחי רקטות גדולים למרכז

בעוד צה"ל ממשיך את המאמצים לטהר את יישובי עוטף עזה, נמשכים מטחי רקטות גדולים למרכז ונרשמו פגיעות ישירות במבנים. עד כה דווחו על מעל 300 נרצחים ו-1,864 פצועים. בצה"ל מאשרים: יש אזרחים וחיילים שנחטפו | תקיפות נרחבות בעזה במהלך הלילה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/10/23 20:44 כב בתשרי התשפד

מעל 300 נרצחים ו-1864 פצועים: מטחי רקטות גדולים למרכז
מחסום משטרתי, הערב, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בעוד כוחות הביטחון ממשיכים לטהר את שטחי יישובי עוטף עזה והיישובים הנצורים, גם בשעות הלילה נמשכים המטחים הכבדים מעזה לעבר ישראל. במטח לעבר המרכז נרשמו מספר נפגעים, כולל שניים במצב קשה בראשון לציון. משרד הבריאות מעדכן על 1864 פצועים שפונו לבתי החולים, מהם: 19 אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 חרדה ו-223 בהערכה רפואית.

לאחר שעות של לחימה צה"ל הצליח להשתלט על מספר יישובים בעוטף עזה שהיו נצורים, אך במספר יישובים עדיין מתרחשת לחימה והיישובים עוד לא טוהרו לגמרי מהמחבלים. בשדרות אחרי שעות ארוכות של חילופי אש עם מחבלים שהתבצרו במקום, התחנה הועלתה באש, אך תושבים הונחו להסתגר בבתיהם מחשש שהמחבל נמלט. באופקים נרשמת לחימה מול מחבלים חמושים שמחזיקים בשני בני ערובה. מוקדם יותר הסתיים טיהור מפקדת עזה של צה"ל, שהייתה נצורה במשך שעות.

פינוי פצועים

פינוי פצועים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מעל 300 נרצחים ומעל 1590 פצועים

בעדכון האחרון דווח על 300 נרצחים ישראלים במתקפה המשולבת ומעל ל-1,590 פצועים. במטח האחרון למרכז נרשמו פגיעות ישירות בראשון לציון, יבנה ובת ים. בראשון לציון נרשמו שני פצועים קשה, ביבנה נרשם פצוע אחד קשה ובבת ים פצוע אחד קל, כולם מפגיעות ישירות של רקטות.

מלבד ההרוגים והפצועים הרבים, בצה"ל מאשרים כי ישנם גם חיילים ואזרחים שנחטפו לעזה. בחמאס הודיעו הערב כי החטופים הוכנסו כבר למנהרות ארגון הטרור ברצועה. דובר צה"ל מסר היום כי "יש חטופים ושבויי מלחמה שחמאס לקח. יש גם הרוגים בקרב חיילי צה"ל. אין לנו עדיין מספר מדויק - אנחנו במלחמה".

חרבות ברזל, חיילי מילואים הוקפצו

חרבות ברזל, חיילי מילואים הוקפצו, צילום: דובר צה"ל

צה"ל בגיוס מילואים נרחב

בנוסף הודיעו בצה"ל על גיוס מילואים נרחב ועל הזרמת כוחות רבים לדרום. "גיוס מילואים רחב החל - יש 4 אוגדות שאנחנו מורידים מיד לעזה. 31 גדודים סדירים כבר נמצאים בעוטף ובדרום. מורידים גם טנקים לרצועה. בפיקוד הצפון אנחנו במוכנות ובדריכות גבוהה, אין שם כרגע אירועים אבל אנחנו מוכנים לכל אירוע ומי שיתקוף אותנו בזירה הצפונית כולה - ישלם מחיר כבד מאוד. המיקוד שלנו הוא בעזה אבל יש לנו דריכות גבוהה למקרה שניתקל באירוע, אין לנו כרגע מידע כזה".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368