לראשונה מאז בית וגן: כוחות הביטחון עצרו מבוקשים במחנה הפליטים ג'נין

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו שלושה פעילי ארגון הטרור חמאס. אחד מהשלושה הוא עבדאללה צובח, תושב בורקין, פעיל חמאס שהתנהל כמבוקש על רקע חלקו בשורה של פיגועי ירי, פיגועי מטען, מכוניות תופת וכוונות ירי תלול מסלול

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 10:47 יח באלול התשפג | עודכן בתאריך 04/09/23 12:58

לראשונה מאז בית וגן: כוחות הביטחון עצרו מבוקשים במחנה הפליטים ג'נין
ג'נין, ארכיון | , צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בפעילות משותפת של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת גולני ומג"ב, נעצרו בשעות הבוקר המאוחרות (ב'), בשיתוף פעולה מודיעיני מדויק של שב"כ וצה"ל, שלושה פעילי טרור במחנה הפליטים ג'נין שבמרחב חטיבת מנשה. מדובר בכניסה ראשונה של הכוחות למחנה הפליטים מאז סיום מבצע "בית וגן" בחודש יולי.

ג

ג'נין, ארכיון | צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בפעילותם בג'נין זיהו הלוחמים מבוקשים חמושים אשר ברחו ממבנה, הלוחמים ירו לעברם ופגעו בהם. כמו כן, מחבלים ירו ויידו אבנים לעבר הכוחות במרחב, הכוחות השיבו באש. מהלך הפעילות איתרו הלוחמים והחרימו נשק מסוג M-16 אשר שייך לאחד המבוקשים.

הנשק שנתפס |

הנשק שנתפס | צילום: דובר צה"ל

אחד הפעילים שנעצרו הוא עבדאללה חסן מוחמד צובח, תושב בורקין, פעיל חמאס שהתנהל כמבוקש על רקע חלקו בשורה של פיגועי ירי, פיגועי מטען, מכוניות תופת וכוונות ירי תלול מסלול. פעיל נוסף שנעצר הוא ורד א-שריף, במקור מג'נין, מזוהה בחמאס והיה מעורב בפיגועי ירי ופעילות טרור נוספת עם עבדאללה צובח ונוספים. פעיל נוסף הוא מועתצם ג'עאיסה.

הפעילים היו מעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה ונרחבת ועסקו בפיגועי ירי, מטענים וקידום פיגועים נוספים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ, אין נפגעים לכוחותינו.