דובר צה"ל: הסבב עשוי להימשך ימים

תא"ל הדי זילברמן אמר בתדרוך לכתבים צבאיים כי הג'יהאד האיסלאמי מבולבל אחרי המכה שספג, אך הדגיש כי הוא מנהל את מצבור הרקטות שלו, וסבב הלחימה עשוי להימשך לתוך סוף השבוע

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/11/19 09:23 טו בחשון התשפ

דובר צה"ל: הסבב עשוי להימשך ימים
ביתו של בהאא אבו אל-עטא, בכיר הג'יהאד שחוסל, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

לצה"ל יש "בנק מטרות עשיר בנוגע לג'יהאד האסלאמי", כך אומר הבוקר (ד') דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, בתדרוך שקיים לכתבים צבאיים על סבב הלחימה הנוכחי, שהחל אתמול בבוקר עם חיסולו של בהאא אבו אל-עטא. על פי דו"צ, ארגון הג'יהאד האיסלאמי אמנם ספג מכה והוא "מבולבל", אך הוא מתנהל בצורה זהירה ומלאי הרקטות שלו מספיק למספר ימי לחימה.

תא"ל זילברמן תיאר את המהלכים שביצע צה"ל בחודשים האחרונים נגד ארגון הטרור: "הראשון היה ניסיון בכל דרך להפסיק את הפעולות נגד ישראל כולל הפעלת צד שלישי. המהלך השני בארבעה-חמישה חודשים עובדים על אפשרויות שונות לסכל אותו. כללו קפ"ק צה"לי, אישורי תכניות ומשחקי מלחמה ואיסוף מודיעין אמ"ן ושיתוף לא רע עם שב"כ".

עוד הוסיף כי "אולי במהלך היום נראה שהג'יהאד האסלאמי בלחץ מהגורמים המתווכים. הג'יהאד האסלאמי היה מאוד מבולבל אתמול. לקחנו לו בורג מרכזי על מערך הרקטות".

תקיפות צה"ל ברצועת עזה

תקיפות צה"ל ברצועת עזה. הלילהצילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

עם זאת הוסיף זילברמן כי "אנחנו עתידים לראות אותו יורה יותר". וכי הג'יהאד האסלאמי "לא סוגר את האירוע. הוא ימשיך לירות בדומה למה שראינו אתמול. זה לא אומר שלא יהיו היקפים אחרים. הוא מתנהל בצורה מדודה. הוא מנהל את משק הרקטות שלו למספר ימי קרב ושומר את כל האופציות פתוחות".

על הצטרפות החמאס לסבב הלחימה אמר דובר צה"ל כי "העניין הזה שברירי", והוסיף כי אין לדעת מה יעשו בחמאס: "אני לא דובר של חמאס ואני לא רוצה להעריך צפונה לאן מועדות פניו, אבל ללא מעורבות עד כה".

לגבי היערכות הצבא להמשך הלחימה הסביר תא"ל זילברמן כי "תגברנו בסד"כ פלוגתי וגדודיים במספרים נמוכים. תגברנו מערך גילוי ויירוט של כיפת ברזל. ביממה הזו אנחנו ערוכים טוב יותר מאמש. אנחנו מעודדים התנהגות נכונה של האוכלוסייה עד עכשיו. בחרנו להיערך לגוש דן - היה ועדין סביר שיהיה ירי של עשרות רקטות למרחב גוש דן".