צה"ל מציג: הערכות גיוס הבנות הדתיות - מיחזור נתונים

בצה"ל העריכו כי בתוך חמש שנים יוכפל מספר הבנות הדתיות שיתגייסו, אך לפני שנה וחצי פרסמו הערכה דומה - עם אותם המספרים. ארגון ליב"ה: "פברוקים וניסיונות פתטיים להוביל אג'נדה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/06/19 11:05 יג בסיון התשעט

צה"ל מציג: הערכות גיוס הבנות הדתיות - מיחזור נתונים
חיילות דתיות. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90, קובי גדעון

בצה"ל ממחזרים נתונים? הבוקר (א') פורסם בגלי צה"ל, כי בצבא מעריכים שתוך 5 שנים יוכפל מספר הבנות הדתיות שיתגייסו לצה״ל במקום לשירות הלאומי. על פי הנתונים שפורסמו, כיום מתגייסות כרבע מהבנות הדתיות, ובאכ״א מעריכים שלאור שינויים בציונות הדתית, בעוד חמש שנים יתגייסו חצי מהבנות הדתיות.
על פי נתוני צה"ל, בשלוש השנים האחרונות זינק מספר הבנות הדתיות בצבא. ולהמחשה אומרים כי ב-2012 התגייסו 1,200 בנות דתיות, ובשנת 2018 המספר עלה ל-2,700. 

אך מבדיקה פשוטה בארכיון עולה כי לפני שנה וחצי, בחודש דצמבר 2017, פרסמו בצה"ל נתונים דומים במיוחד, והערכה דומה: 2700 מתגייסות דתיות בשנת 2017 (כאמור, מספר זהה לזה של 2018 - ללא עלייה), והערכה דומה - בתוך חמש שנים מאז, כלומר בשנת 2022, כמחצית מהבנות הדתיות יתגייסו לצה"ל, כפי שמעריכים בצה"ל כיום, רק עם דחייה של שנה וחצי...

כחודשיים לאחר פרסום הנתונים הללו, בינואר 2018, פרסמנו בכיפה כי בצה"ל מרחיבים מאוד את ההגדרות ל'בנות דתיות', וכי נתונים נוספים על פיהם קובעים בצה"ל את הקריטריונים לפרסומים אלו רחוקים מלהיות מדוייקים.

בארגון ליב"ה אומרים הבוקר כי "המצב החדש בו דובר צה"ל שם עצמו כקמפיינר למען גיוס הבנות הדתיות כבר מתחיל להיות מביך. בכל כמה חודשים יוצאת ידיעה ש"בצה"ל מעריכים" שמספר הבנות יוכפל, ומפרסמים מספרים ותחזיות שאין קשר בינם לבין המציאות."

בליב"ה מזכירים את הפרסום אליו התייחסנו למעלה, מלפני שנה וחצי: "העובדה שלפני שנה וחצי יצאה בדיוק אותה ידיעה עם אותם מספרים מוכיחה יותר מכל כי מדובר בפברוקים ובניסיונות פאתטיים להוביל אג'נדה שמנסה להשפיע על הבנות. הפאניקה הזו מוכיחה גם כי זה לא יעזור משום שהבנות הדתיות מבינות שגיוס לצבא הוא לא הדרך הנכונה מבחינתן לשרת ושהקמפיינים של ארגונים כמו אלומה וגורמים בצה"ל מונעים מאג'נדות ושיקולים זרים, ולכן בוחרות בדרכים טובות ומועילות אחרות לתת מעצמן למען עם ישראל ומדינת ישראל".

גם בארגון חותם טוענים כי המספרים אינם מדויקים, ואף להיפך - לראשונה זה חמש שנים, ישנה ירידה באחוז הבנות הדתיות שמתגייסות, לטענתם. מנכ"ל חותם, עמיטל בראלי, אומר כי "במקום שדובר צה"ל יהיה עסוק בתפקיד החשוב לתת מידע בקשר לפעולות הצבא, הוא הפך להיות משרד היחצנות הגדול במדינה, אלא שהפעם מדובר בשיא חדש של ציניות, שכן למרות שכמות בוגרות החמ"ד גדלה כל שנה, בכל זאת לא חל כל שינוי בכמות הבנות הדתיות שהתגייסו בשנת 2018 לעומת שנת 2017, כך למעשה אחוז הבנות הדתיות שמתגייסות, נמצא במגמת ירידה".
על פי בראלי, "מחלקת המחקר של הכנסת אף קבעה לאחרונה שדובר צה"ל ערך טיוב של נתוני הגיוס והחל למנות גם בנות שאינם בוגרות החמ"ד דבר שלא היה בעבר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן