בג"ץ: משפחות פלסטיניות יורשו להשתתף בטקס זיכרון משותף בישראל

בג"ץ קיבל את עתירת ארגון 'לוחמים לשלום', ואישר לבני משפחות שכול פלסטיניות להשתתף בטקס זיכרון ישראלי-פלסטיני שיתקיים ביום הזיכרון בישראל, אלא אם כן יש מניעה ביטחונית פרטנית

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/05/19 15:57 א באייר התשעט

בג"ץ: משפחות פלסטיניות יורשו להשתתף בטקס זיכרון משותף בישראל
דגל פלסטין באוניברסיטת תל אביב, צילום: פלאש 90

בעקבות עתירת ארגון 'לוחמים לשלום' נגד החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו, שאסר על כניסת פלסטינים ל'טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי', שמארגן הארגון, בהשתתפות בני משפחות שכול ישראלים ופלסטיניים, הורה בג"ץ למדינה לאשר את כניסת בני המשפחות לטקס בישראל.

עוד קבע בג"ץ כי רק מי שיש לגביו 'מניעה ביטחונית פרטנית', לא ייכנס לגבולות המדינה. כזכור, ארגון לוחמים לשלום מקיים את הטקס מדי שנה, ובשנים האחרונות שר הביטחון אוסר את כניסת בני המשפחות הפלסטיניים לטקס, ובג"ץ מחייב אותו לאשר את כניסתם.

השופט עמית כתב בפסק הדין: "99 דרכים להנצחה. 99 דרכים לבטא את השכול. כאן מונחת הליבה של חופש הביטוי, של האוטונומיה האישית, זו המעניקה לכל אדם את האפשרות לכתוב ולעצב את סיפור חייו על פי דרכו-שלו. אל לשר הביטחון להתערב בדרך בה משפחה מבקשת לבטא את השכול הפרטי שלה, לא לנו להתערב בבחירתם זו".

מנכ"ל ארגון עד כאן, גלעד אך הגיב להחלטת בג"צ לאפשר כניסת פלסטינים להשתתפות בטקס של ארגון לוחמים לשלום, ואמר כי "ארגון לוחמים לשלום זה ארגון שמאפשר לגיטימיות למחבלים, ולא פעם בעד כאן הקלטנו פעילים בארגון תומכים ומגבים טרור.
לא שלום ולא זיכרון עומד לנגד עיני הארגון האנטי ישראלי הזה, ולא אלא מטרות הטקס, אלא פגיעה במדינת ישראל ובעצמתה.
דווקא ביום המשמעותי שבו אנו מתייחדים עם חללי צה"ל ונרצחי פעולות הטרור, מתן לגיטימציה למשפחות הרוצחים והאוייבים, ולהגיד שהם גם קורבנות זה דבר הזוי שחייבים לשים לו סוף". מסר אך.