צפו בתיעוד: לוחמי יחידת מגלן בהיתקלות מול מחבלים בג'נין

דובר צה"ל פרסם סרטון בו נראים לוחמי יחידת מגלן יוצאים מהג'יפ צבאי, ונתקלים בחוליית מחבלים. הלוחם הסתתרו מאחורי הרכב המשוריין ומיהר להגיב בירי לעברם | צפו בתיעוד המיוחד

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/07/23 19:32 יד בתמוז התשפג

צפו בתיעוד: לוחמי יחידת מגלן בהיתקלות מול מחבלים בג'נין
צילום: דובר צה"ל

מבצע "בית וגן": כוחות צה"ל ושב"כ פועלים משעות הלילה (ב') במבצע מתוחם וממוקד בעיר ג'נין לסיכול טרור, שכולל מאות לוחמים שפועלים רגלית ברחבי העיר כשמטרת הפעילות היא לאסוף אמצעי לחימה, לפגוע במעבדות ולחסל תשתיות טרור. בתיעוד שמפרסם דובר צה"ל, נראים לוחמי מגלן בהיתקלות מול מחבלים חמושים במחנה הפליטים ג'נין לפנות בוקר.

צפו בתיעוד:

לוחמי צה"ל איתרו בורות אמל"ח תת קרקעיים בתוך מסגד

משעות הצהריים, מתנהלים חילופי אש עם מחבלים חמושים  במסגד שמזוהה עם ארגוני טרור במחנה הפליטים בג'נין. בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, סרקו לוחמים מיחידות אגוז ויהל"ם את הקומה התחתונה של המסגד ואיתרו שני בורות אמל"ח תת קרקעיים ובהם חומרי נפץ, אמצעי לחימה וציוד צבאי המזוהה עם ארגוני טרור. הכוחות נטרלו והחרימו את אמצעי הלחימה. בהמשך כלי טיס תקף באזור לטובת חיפוי על הכוחות. במקביל, עיריית ג'נין הודיעה על הפסקת שירותי המים עקב הרס התשתיות שביצע צה"ל.

ג

ג'נין, היום | צילום: Yonatan Sindel/Flash9

במקביל, לוחמי יחידת מגלן איתרו מעבדת נפץ במחנה הפליטים ג'נין ובה מאות מטענים מוכנים לשימוש, מטעני גחון ובור אמל"ח. הלוחמים החרימו גם מכשירי קשר וציוד צבאי. בנוסף, לוחמי צה"ל איתרו מעבדת נפץ ובה עשרות מטענים מאולתרים וחוברת הדרכה להכנת מטענים נוספים. בנוסף, אותרה מעבדה נוספת עם אמצעים להכנת מטענים. הכוחות החרימו את כל אמצעי הלחימה.