"חילוץ של שעות ארוכות" 7 לוחמים נפצעו בג'נין, מסוק חיפה על הפינוי

חילופי אש במהלך פעילות צה"ל בג'נין שהסתבכה, הובילו לפציעתם של 7 לוחמים ולפגיעה בלפחות 5 כלי רכב צבאיים | על פי הדיווחים, 5 מחבלים חוסלו, מעל 66 פלשתינים נפצעו ושני מחבלים נעצרו | מפקד מג"ב: "נגיע לחצר ביתו של כל מחבל שינסה לפגוע בביטחוננו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 08:25 ל בסיון התשפג | עודכן בתאריך 19/06/23 10:33

7 לוחמים נפצעו בג'נין, מסוק חיפה על הפינוי
פעילות צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מטענים הושלכו לעבר לוחמים בג'נין, דיווחים על 7 לוחמים שנפצעו: צה"ל מעדכן כי לוחמיו ממשיכים בפעולות בג'נין נכון לשעה 12:00, זאת לאחר שפעילות צה"ל במקום הסתבכה, ובמהלך הפעילות, שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני וחמישה לוחמי מג"ב נוספים נפצעו, שניים באורח בינוני ושלושה באורח קל. מצה"ל נמסר כי הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. מצה"ל נמסר כי פינוי הרכבים שנתקעו במקום "יימשך שעות". 

בין 5 ל -7 כלי רכב נתקעו, המסוק חיפה מהאוויר

לוחמי מג"ב וסיירת צנחנים פעלו הבוקר (ב') סמוך ל"מחנה הפליטים" של ג'נין ובבואדי בורקין. לקראת סיום פעילות המעצר השגרתית, נקלעו הכוחות לחילופי אש מאסיביים במהלכם, תוך כדי היציאה של הכוחות מג'נין, רכב של לוחמי ימ"ס עלה על מטען. כתוצאה מכך בין 5 ל- 7 כלי רכב נתקעו - חלקם נפגעו בגלגלים וחלקם קיבלו מכות בגחון וחיכו לפינוי מהשטח.

מחבלים התבצרו בבית סמוך למסגד, עיכבו את הפינוי ולפיכך הוזנק מסוק קרב ומ"לט תוקף ("זיק"), שחיפו על הכוחות, ביצעו ירי ואפשרו את הפינוי של הפצועים. במהלך הפינוי הוכנסו שופלים וכלים ממוגנים בשל מורכבות האזור. יש לציין כי עדיין לא ברור האם כלל הרכבים שהשתתפו בפעילות אכן היו ממוגנים, צה"ל מתחקר את הנושא. שבעת הלוחמים שנפצעו מהמטענים חולצו על ידי מסוק של יחידה 669 שפינה אותם לבית החולים. 

מצה"ל נמסר: "מסוקי קרב ירו במרחב העיר ג'נין לאחר זיהוי חמושים במרחב", עוד נאמר:
מוקדם יותר הבוקר לוחמי ימ"ס איו"ש, מג"ב וסיירת צנחנים פעלו למעצר שני מבוקשים בעיר ג'נין. במהלך הפעילות התנהלו חילופי אש מסיביים עם חמושים, והושלכו מטענים רבים לעבר הכוחות שהגיבו בירי. זוהו פגיעות. בזמן יציאת הכוחות, רכב צבאי נפגע ממטען וניזוק. חילופי האש נמשכים".

מסוק חילוץ אילוסטרציה

מסוק חילוץ אילוסטרציה צילום: חיל האוויר, ארכיון

עשרות פצועים פלשתינים, שני הרוגים 

על פי דיווחים פלשתינים, חמישה מחבלים חוסלו, ועוד כ-66 בני אדם, כשלפחות חלקם מחבלים, נפצעו כתוצאה מהירי. כוחות הביטחון עצרו שני מחבלים, וכעת עושים את דרכם אל מחוץ למחנה הפליטים. לראשונה מזה שנים ארוכות, מסוק הפציץ מעל הכפר. 

יש לציין כי במהלך הלילה ישראל השיבה את גופת המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בצומת שילת בשנה שעברה. המחבל, מוחמד אבו ג'ומעה, תושב מזרח ירושלים, הגיע לצומת שעל יד מודיעין וניסה לפתוח דלתות כלי רכב, ריסס בגז מדמיע את הנוכחים במקום ושלף סכין. שמונה ישראלים נפצעו באורח קל בפיגוע.

מפרד מג"ב: "כוחותינו הוכיחו שוב את אומץ ליבם ונחישותם בלחימה בטרור"

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן התייחס לאירוע ואמר: "אני מאחל החלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו"ש וללוחמי צה"ל שנפצעו בחילופי אש כבדים שהתנהלו במקום". עוד אמר: "כוחותינו הוכיחו שוב את אומץ ליבם ונחישותם בלחימה בטרור. אני מביע את הערכתי הרבה לכוחות הביטחון ומחזק את ידי הלוחמים. נמשיך בפעילות המשותפת יחד עם כלל גופי הביטחון ונגיע לחצר ביתו של כל מחבל שינסה לפגוע בביטחוננו".

סמוטריץ': "מחזק את ידי לוחמינו"

שר האוצר  בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר: "מחזק את ידי לוחמינו שפועלים בשעה זו בג'נין תחת אש כבדה ומתפלל לשלומם והצלחתם. הגיע העת להחליף את פעילות הפינצטה במבצע רחב למיגור קיני הטרור בצפון השומרון ולהשבת ההרתעה והביטחון באזור. הגיע העת להכניס כוחות אוויר ושיריון ולשמור על חיי לוחמינו. אדרוש כינוס דחוף של הקבינט בעניין".