עקבו אחרי חוליית הנ"ט ויירטו: תיעוד מהתקיפה בחאן יונס

מספר שעות לאחר שחוסלו שלושה בכירי הג'יהאד האיסלאמי, בוצעה תקיפה נוספת של צה"ל באמצעות כלי טיס, נגד חוליית נ"ט שתכננה לירות טילים לעבר ישראל מעזה | על פי דיווחים, שני מחבלים חוסלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/23 17:49 יח באייר התשפג

עקבו אחרי חוליית הנ"ט ויירטו: תיעוד מהתקיפה בחאן יונס
תקיפת צה"ל בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים: אחר הצהריים (ג') כוחות צהל תקפו פעם נוספת ברצועת עזה, באמצעות כלי טיס שסיכל חוליית נ"ט. החוליה נסעה ברכב בדרכה לעמדת ירי, בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה, וכלי תצפית של צה"ל עקבו אחר פעילות החוליה ותקפו אותה כשהייתה בדרכה לעמדת הירי. מצה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול על מנת לשמר את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

התקיפה הנוכחית מגיעה מספר שעות לאחר שצה"ל נכנס למבצע צבאי ברצועה, במהלכו חוסלו שלושה בכירי הג'יהאד האיסלאמי שהיו מעורבים בירי הטילים לעוטף עזה בשבוע שעבר. בעקבות המבצע, שכונה "מגן וחץ", ביישובי הדרום עלתה רמת הכוננות, ובישראל נערכים כבר מספר שעות לתגובתו הצפייה של הג'יהאד.

צפו בתיעוד התקיפה:

בצה"ל החלו בגיוס מילואים מצומצם

בשעות האחרונות נערכות הלוויותיהם של בכירי הג'יהאד שחוסלו ברצועה וכחלק מההיערכות לתגובה אפשרית, נדרשים תושבי הדרום במרחק של עד 40 קילומטר מהרצועה לשהות לצד מרחבים מוגנים. בצה"ל החלו בגיוס מילואים מצומצם למצב בו ישראל תידרש להיכנס למערכה נרחבת יותר. הקבינט המדיני בטחוני יכונס הערב כאשר לאחריו יקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון מסיבת עיתונאים.

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון צילום: Atia Mohammed/Flash90

בג'יהאד מאיימים: "לא נעזוב את עמדותינו"

למרות האזהרות מצד ישראל, בחמאס הגיבו באיום לאחר חיסולם של בכירי הג'יהאד,ומוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס אמר: "התגובה תהיה מאוחדת ומקיפה". בג'יהאד האיסלאמי הוסיפו ואמרו כי "דם ההרוגים מגביר את הנחישות שלנו. לא נעזוב את עמדותינו". כזכור, בעבר סומנה השעה 21:00 בערב כשעה בה הגיבו בג'יהאד האסלאמי בירי לעבר ישראל.