לאחר 15 שנה של סירוב, ישראל אישרה להכניס לעזה את חומר הגלם

לראשונה מאז שנת 2007, ישראל אישרה להכניס לעזה את החומר על מנת שישמש אותם לתיקון סירות דייג. בעבר סיכל השב"כ ניסיונות של החמאס להבריח את החומר לרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 10:47 ד בכסלו התשפג

לאחר 15 שנה של סירוב, ישראל אישרה להכניס לעזה את חומר הגלם
משטחי פיברגלס, צילום: shutterstock

לראשונה מאז 2007: מדינת ישראל אישרה להכניס פיברגלס לרצועת עזה לאחר 15 שנה בהן סירבה להכניס את החומר לרצועה. הפלשתינים מדווחים כי אתמול נכנסו המשלוחים, שאמורים לשמש את הפלשתינים על מנת לתן את סירות הדיג שלהם. בשנים האחרונות רבות מסירות הדיג ברצועה הושבתו ולא יכלו לחזור לשימוש עקב המחסור בחומר. 

הפיברגלס נאסר עד היום בכניסה לרצועה משום ששימש כחומר גלם לייצור רקטות ארוכות טווח. בעבר סוכלו הברחות פיברגלס לרצועה בידי השב"כ. אך כעת לאחר התערבות האו"ם ובניית מתווה ברור לשימוש בחומר הותרה כניסת החומר לרצועת עזה.

תוקם סדנה לפיקוח האו"ם שתצולם 24\7

על פי המתווה, סמוך למעבר ארז תוקם סדנה לשיפוץ כלי השייט. הסדנה תהייה מפוקחת בהדיקות על ידי כוח של האו"מ וגם תהיה מצולמת לאורך כל משך הטיפול בסירות, זאת על מנת להבטיח שהפיברגלס אכן ישמש רק למטרות ההכרחיות ולא יזלוג לשימושים אחרים.

פיברגלס

פיברגלס צילום: shutterstock

בראיון לרשת ב' אמר הבוקר חבר הכנסת צביקה פוגל: "ש לאפשר לתושבי הרצועה לעבוד ולהתפרנס בכבוד" והוסיף: "אין לי בעיה שיתקנו את הסירות ויעסקו בדיג. אבל אם יתברר שהם הפרו את האמון שנתתי בהם והשתמשו בפיברגלס גם לטרור יהיה עלינו להפציץ את הסדנה ולהעלותה באש".