יותר מעבודות רס"ר: לא תאמינו מה עשו לוחמים בסיירת גולני

גולני למען הטבע: חיילי היחידה ניקו וטיפחו את שמורת נחל חצור במסגרת  מיזם "צבא הגנה לטבע" | "חיילי סיירת גולני הוכיחו את רוח הלחימה הטבועה בהם בכך שלקחו יוזמה לנקות את שמורת נחל חצור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/21 11:25 כד בטבת התשפב

יותר מעבודות רס"ר: לא תאמינו מה עשו לוחמים בסיירת גולני
חיילי גולני, צילום: מוהנא נאסר, רשות הטבע והגנים

חיילי סיירת גולני נרתמו לעשייה ערכית והתנדבותית למען הטבע במסגרתה טיפחו ופינו כמויות גדולות של אשפה משמורת נחל חצור בשיתוף רשות הטבע והגנים. במסגרת הפעילות פונו משטח אש 100 שבשמורה עשרות שקיות אשפה ושתי עגלות עמוסות בפסולת ברזל וגורטאות. על פי הערכות פונה מהשטח טון של ברזל.

הפעילות בשמורה בוצעה במסגרת מיזם "צבא ההגנה לטבע - מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", הנמצא תחת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל. בכדי לעמוד במטרותיו של המיזם - לסייע לצה"ל ומפקדיו לשאת באחריותו לשמירה על הסביבה, הטבע, ואתרי המורשת בשטחים שבאחריותו ובסביבת הפעילות שלו, חברו בצה"ל, בהובלת חיל הטכנולוגיה והאחזקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ומשרד הביטחון, לארגוני הסביבה המובילים בישראל – רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע ורשות העתיקות - ויחדיו הם מפעילים כיום כ-65 מוקדי עשייה בכל החיילות והזרועות, באוויר בים וביבשה, מאצבע הגליל ועד אילת, מהשומרון ועד חופי הים התיכון. 

צילום: מוהנא נאסר, רשות הטבע והגנים


הדס כהנר פקח רשות הטבע והגנים גליל עליון מזרחי שהוביל את הפעילות יחד עם החיילים, מסר: "תודה גדולה למפקדי וחיילי סיירת גולני אשר נרתמו במסירות ובנחישות ראויה לציון למען ניקיון השטח הערכי שהינו בית גידול ומרחב שוטטות חשוב לחיות הבר. אני מברך על שיתוף הפעולה עם החיילים והמפקדים במסגרת  פרויקט 'צבא הגנה לטבע'  שהינו מכפיל כוח משמעותי למען שמירת הטבע בישראל תוך שילוב עשייה התנדבותית, ערכית ומשמעותית גם לחיילים ולמפקדים שלוקחים בו חלק".

לדברי מ״פ בסיירת גולני, סרן יהונתן פיטוסי: ״חיילי סיירת גולני הוכיחו את רוח הלחימה הטבועה בהם בכך שלקחו יוזמה לנקות את שמורת נחל חצור. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ובתוכו חיל הטנ״א,  מחברים את היחידות השונות לשמירה על ערכי שמירה על הטבע והחיבור לארץ ישראל ונופיה. חיילי סיירת גולני לקחו הפוגה מאימוניהם האינטנסיביים למען ניקיון הנחל לרווחת המטיילים ולשמירה על ניקיון המדינה. החיבור שבין הלוחמים לטבע בו הם מבצעים את שגרת האימונים שלהם ממחיש עד כמה שמירה על ניקיון ואיכות הסביבה הוא נדבך בהגנת הארץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן