עם היתרי כניסה לישראל: השב"כ עצר שני מרגלי חמאס בשטח ישראל

המשטרה והשב"כ עצרו לחקירה תושב יפו ותושב עזה בחשד לעבירות ביטחוניות של ריגול אחר מתקנים צבאיים כמו סוללות כיפת ברזל ובסיס הקריה בתל אביב בשליחות ארגון הטרור חמאס | אחד המרגלים התחזה לשליח אוכל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/12/21 10:12 יב בטבת התשפב

עם היתרי כניסה לישראל: השב"כ עצר שני מרגלי חמאס בשטח ישראל
החשודים בריגול, צילום: שב"כ

הותר לפרסום הבוקר (ה') כי צוות חקירה מיוחד של השב"כ והיחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל, ניהלו במהלך השבועות האחרונים חקירה מואצת בסופה עצרו את חסין ביארי, תושב יפו בן 30 בחשד לעבירות ריגול, לאחר שעל פי החשד גויס על יד מחמוד אחמד, תושב רצועת עזה בן 30 לו היה אישור כניסה לישראל.

ביארי נעצר לחקירה על ידי המשטרה והשב"כ בחשד כי שהופעל על ידי ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה לאיסוף מידע מודיעיני, לרבות תיעוד מיקום של מתקנים צבאיים ופעילויות סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ, תוך שהוא רוכב על אופניים חשמליים ומתחזה לעובד של חברת שליחויות מזון.

בהמשך למעצרם של השניים הודיעה פרקליטות מחוז דרום כי הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד מחמוד אחמד המייחס לו ביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, ריגול ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, לפי חוק המאבק בטרור.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מירב עמר כהן, הנאשם בהיותו סוחר בגנרטורים, דברי חשמל ומשאבות מים ולו היתר כניסה לישראל, גויס בעזה לפעילות ריגול וסיוע לחמאס וביצע מעשים במסגרת ארגון הטרור במטרה לפגוע בביטחון ישראל. בהנחיית מפעיליו, נכנס הנאשם לישראל מספר פעמים באמצעות אישור הסוחר שברשותו, וביצע משימות איסוף מידע על מערכות כיפות ברזל ברחבי הארץ וכן פעל לצילום חשאי של חיילי צה"ל בתחנה המרכזית באשקלון.

מתגורר ביפו - משפחתו בחאן יונס

במקביל פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד חסין ביארי בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב זאת לאחר שגויס ע"י ארגון חמאס והעביר לרשות מפעיליו בארגון צילומים שונים של בסיס הקריה בתל אביב ומערכת כיפת ברזל.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הילה צור, הנאשם הינו יליד חאן יונס שברצועת עזה, שם מתגוררים עד למועד זה אמו, אשתו וילדיו. מכורח זאת מחזיק הנאשם בהיתר כניסה ויציאה מרצועת עזה לישראל לשם ביקור משפחתו. במהלך אחד מביקוריו של הנאשם ברצועת עזה בשנה החולפת, גויס על ידי פעילי ארגון הטרור "חמאס", זאת לשם ביצוע משימות ריגול ואיסוף ידיעות מסוגים שונים בתוך שטחי ישראל. לצורך התקשורת בין הצדדים, הורו לו מפעיליו של הנאשם לרכוש טלפון סלולרי ייעודי, אשר עליו הותקנה תכנת "סיגנל" המשמשת להעברת מסרים מידיים.

בהמשך לכך, ובמסגרת הקשר ביניהם, הורו לו מפעיליו לאתר ולצלם עבורם מיקומים של מערכת "כיפת ברזל" בישראל וכן לצלם בסיסים צבאיים ונקודות ריכוז של חיילי צה"ל. כמו כן התבקש הנאשם לשרוף ג'יפ צבאי, ולעודד צעירים ערבים לביצוע הפגנות בישראל ואף להכין עבורם בקבוקי תבערה לשימוש במהלך ההפגנות. נוסף על האמור, הדריכו המפעילים את הנאשם כיצד למנוע זיהויו במהלך ביצוע המשימות ובין היתר - להסוות מראהו, להיזהר ממצלמות, לשים מסיכה על פניו ולבדוק את האזור אליו עתיד להגיע במסגרת הפעלתו. בעקבות הוראות מפעיליו, צילם הנאשם את בסיס הקריה וכן בסיס צבאי נוסף בתל אביב, העביר את הצילומים למפעיליו ולאחר מכן מחק את התמונות מן הטלפון שברשותו. כמו כן, צילם את מערכת כיפת ברזל ושלח למפעיליו בארגון הטרור. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן