40 שנה ל"מבצע אופרה" | צה"ל חושף מסמכים מתקיפת הכור בעיראק

ארכיון צה"ל במשרד הביטחון מפרסם סרט וידאו נדיר של אילן רמון ז"ל בו הוא מדבר על הקשר שבין המבצע ,אמו ולשליחות שלו לחלל. כמו כן מפרסם ארכיון צה"ל מסמכים ותמונות מהמבצע

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/21 16:05 יב בתמוז התשפא

40 שנה ל"מבצע אופרה" | צה"ל חושף מסמכים מתקיפת הכור בעיראק
אילן רמון, ממפציצי הכור העיראקי, צילום: Flash90

ארכיון צה"ל במשרד הביטחון מפרסם סרט וידאו נדיר של אילן רמון ז"ל, שצולם ב-27 במאי 2001. רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, הגיע מארצות הברית לביקור מולדת בישראל, כדי להשתתף בין השאר במפגש של בכירי וותיקי חיל האוויר, לציון 20 שנה לתקיפת הכור העיראקי.

האירוע התקיים בביתו של יפתח ספקטור. השתתפו בו הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן ז"ל, הטייסים עמוס ידלין ודובי יופה, משפחתו של טייס חיל האוויר אהוד בן-אמיתי שנפל עם מטוסו ב-20 בינואר 1981, כמה חודשים לפני המבצע ואחרים.

בנאומו המצמרר, שנמשך מספר דקות, מספר אילן רמון על התחושות שלפני מבצע אופרה, על החשש שלא יחזור ממנו ועל הקשר שבין המבצע, אמו ניצולת מחנה אושוויץ וההכנות לטיסה לחלל שאליה התאמן בתקופה זו.

הסרט הנדיר אותר לאחרונה במסגרת פרויקט הדיגיטציה שמבצע ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, שבמסגרתו מומרות עשרות אלפי שעות של סרטים וסלילים למדיה דיגיטלית, כדי לשמר את החומרים למען הדורות הבאים.  


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן