ספינת אח"י עוז הגיעה לישראל: "עוצמה אנושית חוצת גבולות" | צפו

ספינת הטילים "אח"י עוז" מדגם סער 6, השנייה מבין ארבע הספינות מדגם סער 6 שעתידות להצטרף לצי חיל הים, הגיעה אתמול לישראל. לאחר מסע של כשבועיים מגרמניה, עגנה הספינה בבסיס חיל הים בחיפה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/06/21 08:57 ל בסיון התשפא

ספינת אח"י עוז הגיעה לישראל: "עוצמה אנושית חוצת גבולות" | צפו
ספינת אח"י עוז, צילום: דובר צה"ל

https://youtu.be/2U7WyUh3RnY

ספינת הטילים "אח"י עוז" מדגם סער 6 הגיעה אתמול (ד') לישראל. לאחר מסע של כשבועיים מגרמניה, עגנה הספינה בבסיס חיל הים בחיפה. מדובר בספינה השנייה מבין ארבע הספינות מדגם סער 6 שעתידות להצטרף לצי הישראלי. הגעתה מהווה אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים ומשאבי האנרגיה של ישראל בים. 

במהלך החודשים הקרובים, יושלם תהליך התקנת מערכות הלחימה על גבי הספינה במספנת זרוע הים בחיפה, שיאפשרו את הפעלתה המבצעית. בטקס לרגל הגעת הספינה השתתפו שר הביטחון בני גנץ, ומפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט. בנוסף, צוות של לוחמי אח"י עוז אשר שבו עם הספינה ארצה לקחו חלק בטקס.

צילום: דובר צה"ל


שר הביטחון אמר לאחר הגעת הספינה: "זו רק דוגמה, לחדשנות, ליכולות המבצעיות שמפתח חיל הים. דוגמה לעוצמה שאנו מוכנים להפעיל בחזיתות שונות, כולל בחזית הלבנונית, ורחוק מכך, מול ניסיונות לחמש את אויבינו ולהציב אמצעי לחימה שיפרו את היציבות באזור. האפשרות לפתח את היכולות האלו, נגזרת מראייה ארוכת טווח, והיכולת לשמר אותן ולהשיג יתרון מול אויבנו מחייבת אותנו, כדרג מדיני, לקדם תוכנית רב שנתית, שתאפשר ודאות והתפתחות לצה"ל על זרועותיו״.

מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, אמר בטקס: "מפקדי אח"י עוז ולוחמיה מציבים אבן פינה נוספת בחומת המגן הימית של ישראל. הספינות המצטרפות לשורות הזרוע נחוצות לנו כאוויר לנשימה - כאשר התמונה הביטחונית משתנה ללא הרף ואיומים חדשים מרימים את ראשם. אין ספק שאח"י עוז, כמו אחיותיה, היא פלא טכנולוגי, אך, כשם שהיא סמל לקדמה היא גם סמל לשיתופי פעולה ענפים ולעוצמה אנושית חוצת גבולות".

ליווי הספינה לישראל

ליווי הספינה לישראלצילום: דובר צה"ל