הרמטכ"ל כוכבי יטוס לארה"ב כדי למנוע את הסכם הגרעין

זהו הביקור הראשון שמקיים הרמטכ״ל בארה״ב, מסגרת המפגשים ידון הרמטכ״ל עם עמיתיו באתגרים ביטחוניים בראשם סוגיות הנוגעות לאיום הגרעין האיראני, אמצי התעצמות חיזבאללה ושיתופי פעולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/21 12:31 יא באייר התשפא

הרמטכ"ל כוכבי יטוס לארה"ב כדי למנוע את הסכם הגרעין
אביב כוכבי, צילום: Flash90

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ימריא ביום ראשון לביקור עבודה רשמי בארצות הברית, כאורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי. במהלך הביקור, שיארך חמישה ימים, יקיים הרמטכ״ל פגישות עבודה עם בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקאי, ביניהם היועץ לביטחון לאומי, מר ג׳ייק סאליבן, מזכיר ההגנה האמריקאי, מר לויד אוסטין, יושב ראש המטות המשולבים, ועוד בכירים בצבא האמריקני.

זהו הביקור הראשון שמקיים הרמטכ״ל בארה״ב במסגרת תפקידו הנוכחי. במסגרת המפגשים ידון הרמטכ״ל עם עמיתיו באתגרים ביטחוניים המשותפים שעל הפרק, ובראשם סוגיות הנוגעות לאיום הגרעין האיראני, מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון בכלל ובזירה הצפונית בפרט, מאמצי התעצמות חיזבאללה, השלכות איום הטילים המדויקים ובניין כוח משותף.

הביקור מתקיים לאחר קבלת ההחלטה על העברת ישראל לאחריות סנטקום וביקורו של מפקד סנטקום בצה״ל בחודש ינואר האחרון. ביקור זה הוא נדבך נוסף בחיזוק הקשר והגברת שיתוף הפעולה בין הצבאות. במהלך השנים האחרונות נבנו שיתופי פעולה רבים והודקו הקשרים האופרטיביים, בהמשך לכך ידונו במסגרת הנסיעה סדרה של שיתופי פעולה אופרטיביים נוספים.

אל הרמטכ״ל תתלווה רעייתו, הגב׳ יעל כוכבי ונספח צה״ל בוושינגטון, אלוף יהודה פוקס. בנוסף, יצטרפו לביקור ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן וראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין שעתידים לקיים במקביל פגישות נוספות עם בכירים בפנטגון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן