הסתיים תרגיל חיל האוויר - "ורד הגליל"

אחד מתרגילי חיל האוויר הגדולים בשנים האחרונות, בהשתתפות מאות חיילים בסדיר ובמילואים, שהתקיים במתכונת פתע, ותרגל מעבר משגרה לחירום תוך זמן קצר. "נמשיך לספק הגנה על שמי המדינה ולשמר את עליונותו של חיל האוויר במרחב" אמר מפקד חיל האוויר נורקין

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/02/21 18:38 ד באדר התשפא

הסתיים תרגיל חיל האוויר - "ורד הגליל"
תרגיל "ורד הגליל" הסתיים, צילום: דובר צה"ל

תרגיל חיל האוויר "ורד הגליל" הגיע לסיומו. התרגיל הופעל במתכונת פתע של מעבר משגרה לחירום, ובחן את כלל המנגנונים והתהליכים המתבצעים בחיל האוויר במעבר למצב כוננות עליונה.

התרגיל החל בתרחיש של שגרת פעילות איסופית בלבנון, במהלכה נורה טיל לכיוון מטוס של חיל האוויר. לאחר ימי קרב הוחלט בישראל לצאת למערכה מול חיזבאללה בלבנון. הכוחות החלו במעבר משגרה לדרגת הכוננות העליונה ביותר, ותוך שעות עבר חיל האוויר, על כלל מערכיו הקרקעיים והאוויריים, למוכנות למלחמה ושמירה על עליונות אווירית במרחב. 

מטוס "אדיר"

מטוס "אדיר"צילום: דובר צה"ל

כלל מערכי החיל ובהם עשרות כלי טיס ואנשי סדיר ומילואים שגויסו באופן מהיר לקחו חלק בתרגיל, במסגרתו תרגלו לחימה עצימה, הספקי תקיפה, תרחישי הגנת שמי המדינה, שליטה ובקרה, תכנון מדוייק, תקיפה נרחבת ועוצמתית וכן תורגלה תקיפת אלפי מטרות והטלות חימושים רבים שדימו מלחמה בזירה הצפונית. 

את התרגיל קיים חיל האוויר בשיתוף פעולה עם אמ"ן, פצ"ן במהלומות האש ואט"ל בסיוע לוגיסטי, כדי להעמיד את מערך הכוחות ללחימה. "בנוסף, הקמנו צוות תחקיר ובקרה ממוקד לאירועים ספציפיים, שתפקידו להעמיד את הכוח ולממש אותו בצורה הכי יעילה ומקצועית", הוסיף הגורם. 


מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין סיכם את התרגיל: "התרגיל שיפר את המוכנות של חיל האוויר ללחימה בזירה הצפונית באמצעות תרגול אפקטיבי ועצים שנמשך בשלושת הימים האחרונים. נמשיך לספק הגנה על שמי המדינה ולשמר את עליונותו של חיל האוויר במרחב".

כלי טיס בלתי מאויש בתרגיל

כלי טיס בלתי מאויש בתרגילצילום: דובר צה"ל

עשרות חיילים בסדיר ובמילואים השתתפו בתרגיל

עשרות חיילים בסדיר ובמילואים השתתפו בתרגילצילום: דובר צה"ל