נסראללה: ״האמריקאים הסכימו לבקשה הסעודית לחסל אותי ושישראל תבצע את זה״

חסן נסראללה, מזכ"ל הארגון חזבאללה, אומר כי מנגנוני המודיעין של ארגונו אספו ראיות לפיהן סעודיה וישראל פועלות יחד כדי להביא לחיסולו. על הסכמי אברהם אמר: "לא הופתענו, רוב המשטרים מכרו לערבים רק מילים"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 27/12/20 22:58 יב בטבת התשפא

נסראללה: ״האמריקאים הסכימו לבקשה הסעודית לחסל אותי ושישראל תבצע את זה״
חסן נסראללה, צילום: צילום מסך

חסן נסראללה התראיין היום (א') לרשת החדשות הלבנונית "אל מיאדין", הידועה בקרבתה לחזבאללה, ואמר כי בידי ארגונו ראיות לפיהן סעודיה וישראל פועלות יחד כדי להביא לחיסולו, בשל מעורבות חיזבאללה לטובת המורדים הח׳ותים בתימן, שנגדם נלחמת סעודיה. 

״יש לנו נתונים שסעודיה מסיתה לחיסולי מזה זמן רב ולכל הפחות מאז המלחמה בתימן. פגיעה במנהיגי חיזבאללה היא מטרה משותפת לישראל, לסעודיה ולארצות הברית״, אמר נסראללה למראייניו.     

נסראללה טען שברשות חזבאללה מידע לפיו ריאד פנתה לוושינגטון וביקשה את תמיכת האמריקאים להוציא לפועל את התוכנית הסעודית לחיסולו של נסראללה, ולבקשת עזרתם של הסעודים לכך מישראל: ״האמריקאים הסכימו לבקשה הסעודית לחסל אותי ושישראל תבצע את זה״, אמר ראש חזבאללה בראיון.

על "הסכמי אברהם" אומר נסראללה: "לא הופתענו, כי רוב המשטרים מכרו לערבים רק מילים. עתה שוק הצביעות נסגר, המסכות נפלו והתגלתה האמת. שנים אנו יודעים שאי אפשר לסמוך על המשטרים האלה".

את הריאיון העניק נסראללה כראיון סיכום שנה ונראה שמשום כך מזכ"ל חזבאללה הזכיר גם את קסאם סלימאני, שנהרג בהתנקשות אמריקאית בתחילת השנה האחרונה. נסראללה מספר שנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, הסכים לפני המשבר בארצו להעביר טילי קורנט שקנה מרוסיה לרצועת עזה, בעידוד  קאסם סולימאני וחיזבאללה שהעבירו את הטילים.

כזכור, ב-3 בינואר 2020 נהרג איש הצבא האיראני קסאם סולימאני בתקיפה אווירית אמריקאית, בעת שנסע עם שיירתו בעיראק. מחלקת ההנהגה של ארצות הברית הודיעה כי המבצע להריגתו נערך בהוראה של הנשיא דונלנד טראמפ, וטענה שסולימאני תכנן התקפות נוספות על דיפלומטים ואנשי צבא אמריקאים.